Label 10

Home » , , » Kiram III Di Jangkiti Virus Siput Babi H2O !

Kiram III Di Jangkiti Virus Siput Babi H2O !

Written By AAKJ on Thursday, March 7, 2013 | 10:00 AM


Bila manusia lupa diri bahawa siapa dia, apa tugas dan tanggungjawab yang dia pikul, siapa makmumnya, tanah yang dia pijak tanah siapa, bumi yang dia diami bumi siapa dan yang paling penting apakah dia tahu apa yang dia buat sepanjang dia samada d lantik atau dia minta untuk jadi pemimpin ?

Kata ulama muktabar, sebagai pemimpin kita akan d pertanggungjawabkan dengan apa yang kita buat terhadap pengikut atau rakyat atau ahli keluarga kita bagi yang hanya memimpin keluarga. Kesan dari apa yang kita buat maka yang bakal tanggungnya adalah orang yang d  bawah kita. Pengikut yang begitu setia dan bagi ketua keluarga maka ahli keluarga akan ikut apa saja arahan ketua keluarga tanpa usul dan periksa.

Allah swt hantar Nabi saw untuk menunjukkan contoh terbaik bagi manusia ikut. Baik manusia itu Pemimpin atau rakyat, samada manusia yang kaya atau miskin maupun lelaki dan wanita, Nabi saw adalah contoh kepada manusia hingga kiamat.

Hanya kerana tamak politik..tamak kuasa..tamak harta maka manusia yang entah dari mana asasnya mengaku beliaulah Raja Sulu datang buat kekacauan d bumi bertuah, Malaysia.

Kenapa sekarang..kenapa tidak dulu..kenapa saat PRU13..kenapa ? Siapa Kiram III ni aakj minta sahabat baca d SINI supaya tahu siapa sebenarnya waris yang sah Raja Sulu. Kiram III entah dari mana susur galurnya mudah saja mengaku dialah Sultan.

Kiram III d lihat terkena Sindrom Siput Babi H20, sejenis sindrom yang mana manusia tu tak kenal diri mereka sendiri, siput babi berjalan merayap dan terhegeh hegeh sebab siput babi berjalan dan berfikir..dia siput ke dia babi !

Bila manusia masih tak paham tentang diri dia sendiri..tak kenal siapa diri sendiri..tak tahu nak jalankan apa amanah yang d beri..tak reti nak menilai kedudukan diri dan amat bahaya tak tahu nak buat keputusan d saat genting yang melibatkan nyawa orang lain !!



Bila masih dok bertanya diri..siapakah aku..siput kah..babi kah maka akhirnya d saat genting antara hidup atau mati maka kiranya keputusan dengan nafsu natijahnya nyawa pengikut akan melayang !

Sumber rapat menegaskan bahawa Kiram III terlalu banyak 'penasihat' hinggakan beliau bingung dan lupa bahawa beliaulah "Amir" kepada puaknya dan sebagai ketua kumpulan Nabi saw dah ajar kita bagaimana nak buat keputusan d saat genting. Sama seperti Nabi saw buat keputusan jihad di Badar dan kesemua perang yang Nabi saw dan Sahabat Ikram r.a harungi.

Kerana gerak laku Baginda saw berlandaskan wahyulah maka ulama tafsir bahawa apa saja keputusan Nabi saw buat semuanya atas redha Allah swt dan ianya untuk d contohi ummat hingga kiamat.




Pemimpin jenis apa yang tak nak rujuk apa yang Nabi saw buat d saat genting..saat pengikut pertaruhkan nyawa..

Kiram III bertanggungjawab penuh d atas tragedi ini keran sumber rapat menegaskan bahawa pada awalnya pengikut beliau sendiri bersetuju untuk keluar dari Lahad Datu tanpa perlu berlakunya pertumpahan darah.

Namun..tiba-tiba keputusan mula berubah..seorang demi sorang samada Anggota Keselamatan Malaysia gugur Syahid begitu juga puok kera pemberontak..mati sia-sia bila datang buat kacau ganggu negara orang lain !



Pemimpin jenis apa yang tak tahu nak guna akal yang waras !! pemimpin gila adalah pemimpin yang tamak politik ! Bertindak mengikut kepala lutut..hanya bernafsu untuk popular..nafsu tamak nak kekal berkuasa, walhal rakyat atau pengikut dah tahu bahawa masanya dah tiba untuk berundur..lebih teruk rakyat atau penyokongnya sendiri tahu bahawa sepanjang beliau memimpin, beliau tak pernah buat waima sekali pun keputusan yang mampu d banggakan pengikutnya atau rakyatnya.

Pemimpin yang tamak politiklah yang bakal merosakkan agenda untuk membina mana-mana sahsiah atau bangsa itu sendiri. Hanya berfikir nak kekal berkuasa bukan nak baiki diri dan mampu memandu rakyat ke arah yang lebih baik.

Akhirnya..dialah siput..dialah babi !! h20 tu specis yang kira sumbak dengan airlah..tak reti lagi nak undur kalau dah tak mampu...





Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
March 7, 2013 at 12:33 PM

Info kem sandakan tgh kena serang pengganas sulu. Tentera kita tgh bertahan... minta konfemkan. Info ni dr isteri askar saudara aq kat sana

Anonymous
March 7, 2013 at 7:38 PM

Takde la bro.. Jgn risau la ye.. Sye dh contact kwn kt sandakan, semua dlm keadaan terkawal..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger