Label 10

Home » , , , » Video Anak Permata Kumpul Dana Kemanusiaan RM 10 Juta

Video Anak Permata Kumpul Dana Kemanusiaan RM 10 Juta

Written By AAKJ on Tuesday, February 19, 2013 | 10:00 AM


Permata Seni akan menganjurkan Konsert Amal bagi melancarkan Tabung Kesejahteraan Kanak-Kanak Sedunia.
Penaung Program Permata, Datin Seri Rosmah Mansor dalam satu sidang media berkata, konsert itu dilaksanakan atas kesedaran dan keprihatinan bahawa setiap kanak-kanak berhak untuk mendapat kehidupan serta pendidikan yang baik.
Katanya, tujuan tabung berkenaan diwujudkan adalah untuk mengumpulkan dana sebanyak mungkin agar ia dapat disalurkan kepada kanak-kanak yang terlibat dengan pelbagai bentuk musibah.
“Sempena perlancaran tabung tersebut, satu konsert Permata Seni bertemakan ‘Mensyukuri Nikmat Kedamaian’ akan diadakan di Istana Budaya.
“Konsert akan bermula jam 8.45 malam di mana pada 25 Februari adalah untuk tontonan orang ramai. Masuk adalah percuma manakala untuk 26 Februari pula, dikhususkan untuk tetamu jemputan sahaja,” katanya.
Rosmah yang juga Isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak memberitahu, Permata mensasarkan kutipan tabung sebanyak RM10 juta menerusi penganjuran konsert tersebut.
Seterusnya d SINI
Share this article :

+ comments + 6 comments

February 19, 2013 at 2:06 PM

apa yang aku lihat dlam program ni ialah kanak2 kita turut sama brganding bahu dengan org dewasa utk sama2 mengutip derma dengan menyumbangkan bakat mereka utk dipertontonkan dan mmbantu rakan sebaya mereka yang tidak bernasib baik seperti mereka di negara lain..ini sangat bagus krn kita dapat memupuk sifat suka membantu dan nilai2 murni dan jati diri anak2 ini...

February 19, 2013 at 5:51 PM

bagus program ni..ianya melibatkan semua org dari org tua sampai lah ke kanak2 trut sama membantu untuk mnegumpul derma bagi kanak2 lain..kita kat malaysia ni sepatutnya bersyukur bila kita dapat melihat anak2 kita membesar dengan baik dan didikan yang betul..tak macam sstengah kanak2 di negara lain terutama negara yang bergolak,mereka tdak hdup semewah anak2 kita skrg yang mmperoleh pelbagai kemudahan dan bantuan dari kerajaan..bersyukur dengan apa yang kita ada...

MIRA EDORA
February 19, 2013 at 7:02 PM

MMG TERBAIKLAH PROGRAM YG DIADAKAN INI OLEH ANAK2 PERMATA TELAH BERJAYA MENGUMPUL DANA. KITA DAPAT LIHAT DI SINI DARI KANAK2 HINGGA KE ORG TUA BERGANDING BAHU UTK MENJAYAKAN PROGRAM TERSEBUT, INILAH YG DI HARAPKAN SUPAYA ANK2 KITA DI DIDIK DGN PERKARA2 YG BAIK DAN BERGUNA DI MASA AKAN DATANG.

adik 80
February 19, 2013 at 7:09 PM

sepatutnya anak2 kecil di asuh begini bukannya meracuni minda mereka supaya memebnci politik kita. Rosmah ini mmg bijak dgn menubuhkan permata negara. byk memberi keuntungan pada rakyat.

dol mat
February 19, 2013 at 7:13 PM

taniah kepada ds rosmah dan kanak2 permata kerana tlh berjaya mengumpulkan dana melalui persembahan mereka itu. ini jelas menunjukan yg kanak2 ini telah berdikari dan bertanggungjawab.

February 19, 2013 at 7:41 PM

Ni lah contoh2 anak2 yg dididik oleh rosmah...mereka mempunyai masa dpn yg cerah bkn mcm anak2 dididkan pas semua asik diajar utk menyusahkan negara je.....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger