Label 10

Home » , , , , , » Skandal Balak Pemimpin Pas Terbesar Dalam Sejarah !! SPRM Bakal Kutip Sekor-Sekor !!

Skandal Balak Pemimpin Pas Terbesar Dalam Sejarah !! SPRM Bakal Kutip Sekor-Sekor !!

Written By AAKJ on Tuesday, February 19, 2013 | 2:00 PM


Sebelum ini Exco Kerajaan Negeri Kedah, Datuk Amiruddin Hamzah, begitu berbangga berceramah sambil menghebahkan tentang “kebijaksanaan” PAS Kedah menggondolkan hutan balak yang “seciput” di Kedah.
Katanya PAS Kedah untung besar sehingga mencecah angka RM80 juta setahun. Banyak sungguh untung yang diperoleh. Maklumlah, pokok “tauge” pun mereka tebang rapat sampai botak licin!
Dari hutan simpan kekal di Pedu, hinggalah ke batang balak sebesar lengan bayi di Gunung Inas di Baling habis ditarah kerakusan PAS Kedah tanpa mengambil peduli tentang alam sekitar mahupun warisan alam semula jadi untuk tatapan anak cucu.
Tak habis-habis mereka ucapkan kejayaan mereka “merompak”  balak di Kedah meskipun tiada sebarang kelulusan dari Jabatan Hutan atau EIA dari Jabatan Alam Sekitar. Walaupun kementerian diperingkat pusat mahu ia dihentikan segera, PAS Kedah peduli apa, kan?
Pun begitu, walaupun berjaya membolot lebih RM80 keuntungan dari sektor “rompakan” balak besar-besaran, rakyat Kedah tidak nampak pun sebarang pembangunan yang dibelanjakan dari hasil balak itu.
Seterusnya DI SINI
Ini d Terengganu..KLIK SINI
foto hiase
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger