Label 10

Home » , , » Mahasiswi Pro Iblis Terpekik Sawan Sambut DS Rosmah ! Stupid !

Mahasiswi Pro Iblis Terpekik Sawan Sambut DS Rosmah ! Stupid !

Written By AAKJ on Wednesday, February 27, 2013 | 9:58 PM




Tindakan sekumpulan mahasiswi UKM yang membuat ‘Perhimpunan Aman’ di perkarangan Dewan Canselor Tun Abdul Razak petang tadi semata-mata untuk menunjukkan betapa besar kepalanya mereka yang baru setahun jagung dalam dunia politik negara.
Lebih memalukan, kira-kira 10 orang mahasiswi terbabit yang menggelarkan diri sebagai kumpulan AKSIS UKM kononnya cuba meraikan kedatangan Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang datang ke institusi berkenaan bagi menghadiri Majlis Legacies of Women Forum dengan cara yang amat biadap.
Inilah masalahnya apabila wujudnya sesetengah golongan mahasiswi yang hanya pandai bercakap tetapi tidak tahu berfikir. Menuduh pihak lain dengan 1001 macam fitnah dan meminta pihak itu untuk memberi jawapan mengikut acuan mereka sahaja.
Kedengaran mahasiswi ini meminta Rosmah supaya menjawab persoalan mengenai isu pembelian cincin serta barangan jenama yang digunakan oleh isteri pemimpin nombor satu negara itu sedangkan perkara itu telah lama dilakukan oleh Rosmah.
Selepas isu berkaitan pembelian cincin berlian serta barangan jenama lain, bukankah Rosmah sudah menjawab persoalan ini berulang-ulang kali dalam ucapannya. Nampaknya pelajar-pelajar ini tidak membuat sebarang persediaan sebelum melontarkan suara.
Salah seorang mahasiswi berkenaan yang difahamkan ketua kepada perhimpunan aman tersebut kemudiannya membuat laungan kononnya kumpulan itu hanya berhimpun untuk melontarkan pandangan mereka.
Namun, apa yang peliknya apabila salah seorang pensyarah institut terbabit mencadangkan mereka mengadakan pertemuan bersama Rosmah selepas majlis yang dihadirinya lantas lain pula yang dijawab.
“Isu ini sudah lama, mengapa baru sekarang Rosmah nak jawab.
“Kami mahu Rosmah turun ke perkarangan dewan ini untuk berjumpa kami dan membuat sidang media,” kata salah seorang wakil Aksis UKM.
Tidakkah permintaan ini menunjukkan kebiadapan seorang pelajar terhadap seseorang yang boleh dianggap sebagai ibu apatah lagi wanita itu adalah isteri pemimpin negara.
Kalaupun tidak mahu menghormati Rosmah sebagai isteri Perdana Menteri maka hormatilah wanita itu sebagai orang yang lebih berumur.
Dimanakah hilangnya adab menghormati orang tua di kalangan pelajar-pelajar ini.
Sudahlah tidak ada adab dengan orang tua, bertambah teruk mahasisiwi ini menambah lagi keangkuhan mereka terhadap Rosmah dengan membuat fitnah kononnya beliau lari dari menemui pelajar itu melalui pintu belakang.
Berikut adalah antara artikel dari AKSIS UKM yang PerakToday.com temui:
“Isteri PM Terpaksa Keluar Pintu Belakang Elak Jumpa Mahasiswi

“Tahniah kepada Gerakan Mahasiswi UKM yang tampil menyatakan protes kepada DS Rosmah hari ini di UKM. Selepas Najib minggu lepas dikepung mahasiswa di Terengganu, hari ini Rosmah terpaksa melarikan diri melalui pintu belakang dengan kereta yang lain untuk tidak bertemu mahasiswi.
Sekali lagi, hasrat mahasiswa/i dikecewakan orang penting negara. Mereka terlalu takut. Kalau tak salah, kenapa mahu lari? “

Sejauhmanakah kebenaran kenyataan mahasiswi ini yang menyatakan Rosmah lari dari pintu belakang kerana enggan menemui mereka.
Disaksikan puluhan manusia di kalangan wartawan, anggota polis yang bertugas, kakitangan serta pensyarah UKM dan beberapa pelajar yang kebetulan melalui dewan berkenaan yang melihat keberangkatan pulang Rosmah ketika perhimpunan AKSIS itu berlangsung melalui pintu hadapan UKM.
Nak dikatakan buta, tetapi pelajar-pelajar ini sudah sah kecelikannya. Namun masih membuat onar terhadap orang lain.
Apa gunanya bertudung labuh, apa gunanya memakai purdah sekiranya sibuk membuat tuduhan terhadap orang lain tanpa sebarang bukti.
Ketika wakil mahasiswi berkenaan sibuk menyatakan tuntutan mereka terhadap Rosmah, kedengaran pelajar lain yang menuntut supaya Aksis mengemukakan bukti dalam setiap tuntutan mereka.
Mendengar laungan tuntutan bukti tersebut, lantas wakil mahasiswi berkenaan menyatakan pelajar-pelajar berkenaan tidak membuka fikiran mereka seluas-luasnya.
Keadaan itu menimbulkan suasana yang agak aneh dimana para pelajar UKM lain yang kurang bersetuju dengan tindakan Aksis mentertawakan wakil mahasiswi terbabit kerana pada pandangan mereka golongan berkenaan sebenarnya sengaja mencari publisiti.
Dari jauh mereka berkata:
“Jangan cakap kosong…cakap dengan bukti, kami pun mahasiswi dan mahasiswa UKM. Kami nak BUKTI tentang tuntutan Aksis.
“Jangan malukan UKM kalau nak cakap tak ada bukti.
“Kalau berani nak buat tuntutan kenapa semua tutup muka..berani kerana benar, wajah atau muka kita bukan aurat,” kata mereka.
Perhimpunan itu kemudiannya bersurai setelah pengawal keselamatan UKM meminta peserta yang terlibat untuk menunjukkan kad pelajar masing-masing.
Difahamkan terdapat kemungkinan sebahagian besar mahasiswi yang terlibat bukan pelajar UKM.

Share this article :

+ comments + 19 comments

Anonymous
February 27, 2013 at 10:37 PM

Itulah contoh anak muda ciptaan Pas Dan PKR kgasnya pembangkang..kurang ajr, perangai lebih liar dr gangster..itu ke yg mrk belajar..tau xmrk dpt belajar dimenara gading tu pun hasil duit pembyr cukai yg sebahagian besarnya benci pd sifar kurang ajr yg keterlaluan tu...di mana letaknya nilai budi..Ini kah bakal2 pemimpin dan dan seorg ibu dimasa dn..dan ini ke gernerasi yg akan kta wariskan utk mendidik anak bangsa kta dimasa hadapan..cermin diri dulu..org yg kurang ajar ni tiada tempat dlm kelompok negara kta...Ini lah cermin ape corak pemerintahan yg akn dibawa oleh pembangkang nanti..

Anonymous
February 27, 2013 at 10:50 PM

Aku rasa elok kak ros dok rumah diam2 la. Dah la pru 13 dah dkt. Bodoh x boleh diajar.

Anonymous
February 27, 2013 at 10:52 PM

agak2 kalau tak dapat kerja dgn gomen, kemanakah siswi2 yg terlebih ajar ni kerja..? jadi guru kat pasti kot...

Anonymous
February 27, 2013 at 10:54 PM

Mahasiswi iblis ni mau di tebuk ja lubang puki dgn besi panas,baru betul.
Jenis betina2 jalang tak sedar diri.

Anonymous
February 27, 2013 at 11:54 PM

Mulut, hati dan fikiran mereka busuk mungkin sebusuk ketiak & cipap mereka yang belajar tak pandai.

February 28, 2013 at 10:51 AM

Kebiadapan pelajar ini menunjukkan betapa rendahnya mentaliti mereka.Dapat dilihat pemikiran mereka benar benar telah diresapi oleh perasaan benci dan meluahkan kebencian mereka semata mata tanpa mengambil kira samada benar atau tidak isu yang mereka timbulkan.Ini lah cara anwar mendidik pelajar dan masyarakat negara ini demi kegilaan untuk ke putrajaya.Mereka akan cipta isu yang panas sebanyak mungkin tanpa menghirau ianya benar atau tidak ,yang penting imej kerajaan bangsa melayu dan lain lain mesti dicemarkan supaya akan wujud rasa benci masyarakat,apabila perasaan telah dikuasai oleh rasa benci maka fikiran tidak lagi rasional ,pelajar-pelajar ini adalah contoh sebahagian dr masyarakat yg telah dikuasai oleh perasaan benci .Kalau sudah benci fakta sudah tidak berguna lagi....

Anonymous
February 28, 2013 at 11:33 AM

bagus,,aku setuju sgt2..buat apa ada pemimpin yg terlalu mewah berbelanja,,macam duit mak bapak dia,,org UMNO ni mmang bahalol dan tolol..tak payah lah nak mengaku isteri pemimpin begitu sebagai ibu,,perangai rosmah tu pun macam hantu,,memang umno ni hanya di sokong oleh org2 bodoh dan tak ada otak je,,rosmah tu liability le bongok...

Anonymous
February 28, 2013 at 11:46 AM

Aku rase klu ko jd pm mungkin bini ko hidup susah, tp dlm akaun berbilion mcm kak jijah..lakonan mantap..

February 28, 2013 at 12:27 PM

ini lah hasil adunan PAS..bertudung labuh tapi suka memefitnah dan membuat tuduhan serta menyebarkan berita tak betul...ini smeua memang ada dalam PAS...cuab tengok lebai-lebai PAS,pakai serban tebal kan main lagi tapi last2 kantoi khalwat ngan BINI org plak 2h...kalau anak dara blh berkira gak,ini bini orang...kaunseling katanya,,,,sama lah dengan mahsiswa ni,sepatutnya mereka tak payah buat macam ni,xpyh nak terpekik terlolong mcam ni,kalau betul nak tahu hal sebnar knp tak pegi jumap rosmah direct masa lecturer dia sruh pegi...

February 28, 2013 at 1:09 PM

Budak2 ajaran pas mmg kurang ajar nak mampos elok buang je drg dr u tu..drg ingat drg dah vko bgd..apa bodoh sgt tanya benda sama berpuluh puluh kaku ingat rosmah xde keja lain ke dr nk layan perangai bodoh2 n tak matang drg tu blh bla lah ...klu aku kat tempat rosmab tu aku dah tampar sekor2 tak reti hormat org tua mesti mak drg pun drg tak respek

February 28, 2013 at 1:11 PM

Tsh setakat pakai tudung labur tp perangai mcm jalang kat chowkit baik tak yah bertudung..memslukan nama islam je

February 28, 2013 at 1:17 PM

Klu aq ada kat sana aq dah jentik puki drg semua..takat pakai tudung tp perangai mcn babi mulut mcm puki ayam otak mcm besi karat baik tak yah nak tunjuk baik...

February 28, 2013 at 2:28 PM

memalukan..ssungguh memalukan!! mcm ni anak muda didikan PAS?? kalau setiap generasi anak muda dipengaruhi sebegini oleh PAS cuba bayangkan kualiti siswazah yang akan kita lahirkan?? sedih melihat semua ini... Aku doakan PAS KO PRU nanti

February 28, 2013 at 2:51 PM

bijaknya pakatan sendiri dah tak mampu lagi so dorang upah pulak minah2 nie dengan ntah dengan berapa je upahnya...
kurang ajar pulak tu wanita sebaya umur ibu mereka boleh mereka bercakap dengan biadap..
bila nak pru korang sibuk apa pergi lah belajar bina hidup dan praktis jadi isteri solehah bukan merepek dekat luar

Anonymous
February 28, 2013 at 5:35 PM

suruh kak jijah..brsumpah beliau x punya wang bjuta dlm bank..ade berani..
..

February 28, 2013 at 9:37 PM

Mak Bapak ko suruh masuk u bukan untuk berdemo atau menentang kerajaan, ni apa benda lah ko buat samdol, apasal ko dengki sangat dengan datin rosmah ?? ada dia kacau hidup ko ke?? dasar tak sedar diri punya budak, bodoh !! Muda muda dah jadi pencacai anwar !! bape sen sangat la ko dapat upah buat semua ni, jijik sial perangai muslimah macam ni, ni bukan muslimah !! tapi musibat !!

MIRA EDORA
February 28, 2013 at 10:46 PM

KESIAN AKU KAT MAK BAPAK PELAJAR YG KURANG AJAR INI, SENANG2 LUPA DIRI JADI PENCACAI ANWAR DAN BUAT KECOH NAK SOAL ROSMAH, SIAPA KRG DAN APA HAK KRG NIE HAH.

adik 80
February 28, 2013 at 10:47 PM

pakai tudung punyalah labuh, nampak mcm ustazah tapi sebaliknya mcm setan yg dah kena sawan aje melalak. kenapa tak jerit tanya anwar kenapa dia suka berzina.

February 28, 2013 at 10:51 PM

apa punya kurang ajar bebudak hingus nie, baru dapat duit poket sikit sanggup kurang ajar dgn org yg lbh tua mcm ds rosmah nie, apa nak jadi dgn mereka nie semua tak tahu malu ke yg krg nie perempuan tapi terpekik2 mcm sundal aje.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger