Label 10

Home » » Isteri Kedua YB BN Mohon Cerai Kerana YB Peluk Artis ?

Isteri Kedua YB BN Mohon Cerai Kerana YB Peluk Artis ?

Written By AAKJ on Tuesday, February 5, 2013 | 4:00 PM


Saya tidak boleh terima apabila gambarnya dengan isteri baru terpampang dalam majalah hiburan. Ia satu publisiti murahan dan tidak sesuai dengan jawatannya sebagai YB (wakil rakyat).

"Saya rasa tindakan beliau mengaibkan keluarga dan menjatuhkan imejnya dalam politik dan itulah punca saya memohon cerai ini."Demikian pengakuan Mastura Othman, 47, yang mengemukakan permohonan cerai ke atas Adun Paka, Zakaria @ Ariffin Abdullah, 60, di Mahkamah Rendah Syariah Dungun, pagi semalam.

Mastura, isteri kedua Zakaria, ketika ditemui wartawan sebaik keluar dari kamar mahkamah selepas kesnya disebut berkata, beliau sebelum ini sudah bercerai dua kali, dan kedua-duanya difahamkan tidak didaftarkan dan permohonan cerai tersebut adalah kali ketiga bagi pasangan terbabit, yang berkahwin lebih 20 tahun lalu.

Mastura, yang hadir ke mahkamah berbaju kurung oren berkata, kali pertama beliau bercerai dengan suaminya ialah pada 27 April 2012, dan kali kedua pada 18 Ogos 2012, iaitu beberapa hari selepas Aidilfitri.


Beliau menjelaskan, permohonan cerai kali ketiga itu dilakukan atas kerelaannya sendiri kerana beliau amat kecewa dengan perbuatan suaminya yang didakwa menyiarkan kisah hubungannya dengan isteri terbaru dalam sebuah majalah hiburan keluaran Disember lalu.

Menyentuh soal kedudukan suaminya dalam politik apatah lagi menjelang pilihan raya umum yang mungkin agak terjejas ekoran tindakannya itu, Mastura berkata, beliau tidak mahu memikirkan masalah itu kerana apa yang lebih penting baginya sekarang ialah hala tuju diri dan anak-anaknya.“Itu terpulang kepada dia. Dia yang mencipta segala masalah. Ia (atas) kerelaan hati sendiri. Kita pun dah tua, anak dah besar, baik fikir diri sendiri.

“Dia minta saya buat selepas pilihan raya, tapi saya rasa tak perlu tunggu, lalu saya buat laporan pada 23 Januari. Hari ini apabila kesnya disebut, dia tidak hadir,” katanya.Menyentuh mengenai perkahwinan ketiga suaminya, difahamkan dengan kakak salah seorang penyanyi tersohor, Mastura mendakwa, beliau mendapat tahu suaminya berkahwin seorang lagi pada Jun lalu setelah menemui gambar wanita berkenaan dalam telefon bimbit suaminya.

Mastura, yang mempunyai tiga anak berusia antara 10 dan 21, hasil perkongsian dengan suaminya yang juga bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Dungun berkata, Zakaria mengaku wanita itu isteri terbarunya.Hakim Mahkamah Rendah Syariah Dungun, Shamsudin Ngah, menetapkan 12 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kesnya.

A.S kata Pada aku, tak salah YB tersebut menghebahkan perkahwinannya didalam media. Lagipun baik untuk Yb tersebut mengelakkan fitnah. Beliau bernikah menjadi isteri kedua tersebut, adakah isteri pertama tak boleh terima kenyataan dan juga memohon cerai? Ini jauh lebih baik berkhalwat dengan bini orang dan ada yang hingga jam 3pagi! 



Aakj ; hehehe nikah kakak artis rupanya..dan tak salah dari dok sakau bini orang..lagipun kenapa Isteri pertama tak kecoh ? adehhhh ada ejen pakatan cucuk ke ni hehe

sumber
Share this article :

+ comments + 6 comments

Anonymous
February 5, 2013 at 4:41 PM

Saya baca kat blog lain, katanya dia marah
sebab jumpa gambar "kuih" dlm telefon laki
dia.he he...

Anonymous
February 5, 2013 at 5:04 PM

Allah bayar cash kat dia. Tapi makan masa sikitlah kan. Selepas lebih 20 tahun baru dia tahu perasaan isteri pertama bila dapat tahu suaminya beristeri dua. Dia merampas hak orang lain ok, orang lain rampas hak dia tak ok! Hampeh perempuan macam ni

Anonymous
February 5, 2013 at 5:27 PM

Ini prangai macam puak pakatan...depa buat bole...tapi org len xbole...dia rampas hak org bole ,..tapi org rampas hak dia, melantun dia ngamok kata xadil.....baghal punyer betina...

February 5, 2013 at 6:04 PM

Bini dia ni macam dah kene neli je...

Anonymous
February 5, 2013 at 6:10 PM

Nantikan pendedahan.. mastura sakau duit dari puak pas utk burukkan suami!

Anonymous
February 5, 2013 at 11:44 PM

Pempin mcm tu dia lupafiapun rampas laki org bila suaminya cari pempuan lain panai pulak dia sakit hati, dia sakita hati bini pertama suami dia dia lupa...kebanyaknya mcm tu lah..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger