Label 10

Home » , » Video !! Dap Syaitan Baik - Blog Puok Kera !!

Video !! Dap Syaitan Baik - Blog Puok Kera !!

Written By AAKJ on Tuesday, January 29, 2013 | 6:00 PM


syaitan_dikenali
SEORANG pemimpin Pakatan Rakyat Selangor meminta penulis memberikan pendapat dari segi politik tentang isu syaitan baik dan syaitan jahat ini (berdasarkan kenyataan Mahathir).  
Menurut beliau, Pakatan Rakyat sedang menimbang untuk menjadikan perkara ini sebagai antara modal utama dalam kempen pilihanraya umum yang akan datang.
Dalam masa yang sama menangkis tanggapan salah orang Melayu terhadap DAP.
Penulis asalnya berat hati, kerana dari mula penulis sudah tahu perkara ini hanya akan “memakan diri” (backfire) kalau dibangkitkan semula.  Alasan penulis, perkara sama pernah dibangkitkan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat lebih 14 tahun dulu dalam mengulas kerjasama PAS dan DAP apabila berkata:-
Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima
Selain itu, berbeza dengan kenyataan Mahathir yang diadaptasi dari peribahasa Inggeris yang berbunyi better the devil you know (than the devil you don’t)kenyataan Nik Aziz itu adalah 100% berdasarkan ilmu dan pengalamannya sendiri, bukan didasarkan dari mana-mana peribahasa yang boleh kita semua rujuk.
Baca pandangan blog boddo seterusnya d SINI
Share this article :

+ comments + 1 comments

Xpas
January 29, 2013 at 7:34 PM

sila baca tafsir ; Ali Imran 28, An Nisa 138, 139,144, At Taubah 16, Al Mujadalah 22. Kesimpulannya, berimankah kita, jika ayat ayat di atas dikesampingkan. tanyalah diri sendiri bgmn nak jwb dpn Allah swt nanti. skdr peringatan utk diri sendiri dan semua.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger