Label 10

Home » » Terkini ! Rayuan Derma Peserta Himpunan Samsidar Kemalangan !! Lupakan Sekejap Perbezaan..Bantulah..

Terkini ! Rayuan Derma Peserta Himpunan Samsidar Kemalangan !! Lupakan Sekejap Perbezaan..Bantulah..

Written By AAKJ on Sunday, January 13, 2013 | 10:00 PM

 

Sumbangan derma dari sahabat semua amatlah dihargai. Nama beliau Encik Daud Abdul Manan. Peserta HKR112 yang mengalami kemalangan jalan raya. (motorsikal terbabas) pada 12 Jan 2013 atas jambatan Temerloh sebelum R&R. 

Sekarang beliau berada di wad ICU Hospital Temerloh. Pekerjaan beliau sebagai penjaja ikan dan mempunyai 6 orang anak. Anak yang sulung dan kedua kembar baru berusia 17 tahun. Anak yang ketiga baru 15 tahun. Anak keempat 11 tahun. Anak yang kelima berusia 8 tahun dan yang bongsu berusia 8 bulan.

No acc bank BSN : 1110029849518290
Mek Wook @ Rohaya Binti Awang.

Jika dapat disebarkan kepada yang lain juga. Segala jasa baik para dermawan hanya Allah yang mampu membalasnya.


SUMBER DISINI
Share this article :

+ comments + 11 comments

Anonymous
January 13, 2013 at 10:10 PM

Anwar Ibrahim Dan SHAMSIDAR WAJIB DERMA !

Anonymous
January 13, 2013 at 10:14 PM

Bukan x nk tlg tpi nnt kn gigit balik sori la yer.Cma blh sempati byk2 kat sedara tu

Anonymous
January 13, 2013 at 10:21 PM

Tak apa. Saya halalkan duit cukai saya supaya Hamba Allah berkenaan yang bernasib malang dapat menikmati perkhidmatan PERCUMA di hospital kerajaan yang dibina oleh Barisan Nasional. Hamba Allah berkenaan juga kemudiannya boleh mohon kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat yang ditubuhkan Barisan Nasional untuk bantuan sedikit sebanyak bagi meringankan beban keluarganya sementara beliau kembali pulih untuk bekerja.

Tak mahu berterima kasih kepada Barisan Nasional pun tak apa. Tetapi, bersyukurlah kepada Allah kerana atas limpah dan rahmatNya dengan memberi suatu kerajaan yang bertanggung-jawab melaksanakan amanahnya di muka bumi ini.

Anonymous
January 13, 2013 at 10:23 PM

X der bala cari bala. Skrg saper yg susah. Anak bini juga yg susah. Kalau duduk diam2 kat rumah x lah jadi mcm nie. Memang kesian. Tapi dari tolong org mcm nie baik tolong orang yg benar2 dalam kesusahan. Penganjur x nak ambil tahu ker masalah mamat nie. Kalau ambil tahu x lah smpi org lain meminta2 derma mcm nie. Harap kejadian nie menjadi iktibar kepada semua org. Jgn dtg untuk menyusahkan org lain dan menyusahkan diri sendiri. Aku org KL dah cukup susah dgn manusia yg x bertanggungjawab buat demo kat KL atas nama hak asasi manusia. Habis tu hak asasi aku utk keamanan dan anak bini aku untuk berjalan2 di KL dgn selamat ada penganjur atau org perseorangan peduli? kalau rasa x puas hati pangkah jer kat kertas undi. X perlu nak demo2. Aku x susah korang pun x susah.

Anonymous
January 13, 2013 at 10:29 PM

Tak payah nak minta sedekah. Kerajaan PR kan kerajaan berkebajikan. Hulurlah bantuan kepada mujahid anda. Kalau dia mati, mati "syahid". PR kan banyak duit. Malulah kalau dalam seperti ni nak bantuan. Tengok Nik Ajis "beri bantuan" kat orang asli semasa pilihan raya kecil. Dia bagi cash ma pada itu budak orang asli. Ini kan pulak kepada pejuang PR yg tidak didendangkan.

January 13, 2013 at 10:29 PM

Bekorban apa saja untuk perjuangan songsang so biar lah puak2 dia yg bantu...PAS boleh buat tabung semacam tabung Memali dulu...boleh round Malaysia kutip derma.....Kan PAS jaguh kutip derma atas nama perjuangan.....

Anonymous
January 13, 2013 at 10:45 PM

semua peserta demo semalam hulur sorang seringgit,dah dapat sejuta tak perlu susah, unit amal boleh uruskan

Anonymous
January 13, 2013 at 10:59 PM

alamak bro2 anon semua yg memberi komen..kesian sedara seIslam kita tu..dia nak gi ke demo tu..hak dia.tapi hak kita ialah membantu dan memberi sokongan dalam apa juga bentuk..kata2 dlm tulisan 'blog zamkata' :

'satu demi satu cabaran yang didatangkan dengan mencari persafahaman dalam kekusutan, mencari kelembutan dalam kekasaran, mencari kewajaran dalam bantahan, menunjuk kemurnian dan keagungan kalimah Allah dalam pluralism, menegakkan kebenaran dalam kesesatan.' - petikan dari blog zamkata.blogspot. cantik dan berkias halus..kita patut mengambilnya sebagai tabiat dalam berakhlak.

so.., jika kita mengaku yg kita ebih baik drp mereka..hulurkanlah derma buat mereka..kita niat 'berzakat' insyaaALLAH..,ALLAH pandang ketulusan hati2 kita yg 'terluka' dek perbuatan itu.mudah2an mereka sedar yg kita bukan zalim..kita org UMNO bukan zalim KAN??

entah2 dia diberi RM utk ke demo bagi makan anak2 dia yg sedang memerlukan...bukannya berniat utk menjatuhkan kerajaan.

Anonymous
January 13, 2013 at 11:01 PM

Moga cepat sembuh. Yg lain jabatan kebajikan dan perkeso uruskan. kos sara hidup mintak dgn PR dan lagi tolong sahkan kejadian ini dgn laporan polis takut mana mana yg nak derma kena scam. Sekarang mana boleh percaya ALLAH pun boleh di jual.

January 13, 2013 at 11:01 PM

terbaik dari aakj.com
LIKE>>LIKE>>LIKE

Anonymous
January 13, 2013 at 11:29 PM

To anon 10.59. Aku sokong pendapat ko. Aku anon 10.23. Aku faham maksud ko bro. Memang kita kesian. Aku tahu dia seagama dgn aku. Tapi sampai bila kita nak kesian kat org tapi org x kesian pada kita. Aku noe kat KL dah culup merana atas perbuatan puak2 macam diaorang nie. Dah lah tu macam2 gelaran diaorang nie beri kepada kita. Kufurlah, murtadlah tapi aku ada akal. Aku diam jer lah. Aki x cakap aku lagi baik. Mungkin mamat tu 100 X lagi baik dari aku. Tetapi aku dan keluarga aku punya hak utk hidup aman kat KL. Disebabkan mamat nie soranglah akan berkait2 menjadi ramai di KL. Cuba ramai2 buat demo kat kawasan rumah diaorang dan x boleh keluar. Apa perasaan diaorang? Macam tu lah perasaan aku bila org buat demo kat tempat aku sampaikan aku hanya duduk sahaja dirumah berbanding sentiasa membawa anak aku berjalan2 dengan tenang di KL bersama keluarga. Kalau aku nak derma atau anggap sebagai zakat baik aku bantu org yg memerlukan. Kalau kita ikhlas tolong sekalipun bila dah pulih dan masih lagi nak keluar demo aku x tahulah apa yg masih diaorang x bersyukur dgn nikmat yang tuhan beri pada kita berbanding negara lain yg amat sukar kehidupannya. Biarlah diaorang doa yg bukan2 kat orang macam aku. Walaupun akux nak memderma wang ringgit. Tetapi aku hanya doakan supaya mamat tu puloh seperti sedia kala dan dpt jaga anak bini dengan lebih baik berbanding buat kerja x berfaedah. Nak cari makan dgn join demo walaupun alasan nak jaga anak bini adalah lebih hina dari org yg meminta sedekah.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger