Label 10

Home » » "ULTRAS MALAYA" KUTUK MENTERI SUKAN !!

"ULTRAS MALAYA" KUTUK MENTERI SUKAN !!

Written By AAKJ on Tuesday, December 11, 2012 | 8:15 AM


Bila aakj dapat tahu berita ini aakj rasa sedih..rasa kecewa..rasa hairan..rasa pelik dan marah sikit pun ada hehe..

Penyokong yang gelarkan diri mereka ultra malaya atau die hard fan atau dulu aakj pun ada team untuk penyokong aakj sendiri masa aakj wakil kampung dalam bolasepak ni..nama kumpulan tu aakj rahsiakanlah tapi memang hard to die punya penyokong hehe..menang pun kita lanyak..kalah pun kita lanyak..kekadang kita kena lanyak pun ada haha..maksudnya..penyokong totok..tapi untuk bola atau sukan je..

Walaupun kejadian ini adalah selepas perlawanan antara Malaysia dan Indon..kejadian mengutuk Menteri Kebudayaan Belia dan Sukan, Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek sudah lama berlalu namun aakj rasa kena bagi pandangan juga dan mohon agar ianya tidak berulang..semangat sukan kena letak d depan bla kita bicara soal sukan..

Kejadian mengutuk ini berlaku bila Menteri Sukan pergi membuat lawatan tidak rasmi dan berjumpa dengan kumpulan penyokong Harimau Malaya yang terbesar, "Ultras Malaya" ketika perlawanan Malaysia bertemu Indonesia. Kumpulan ini mengutuk dengan nada berbau politik..kenapa aakj kata berbau politik ?

Alasan mereka kutuk adalah kerana tuduhan mereka dengan mengatakan Menteri Sukan ini pernah kutuk mereka, walhal Menteri Sukan pada masa itu hanya memberi pandangan peribadi beliau sebagai seorang peminat sukan juga...yang ni aakj malas nak ulas..

Alasan kedua, mereka kutuk sebab dah dekat nak Pilihanraya Umum barulah Menteri Sukan ini muncul..adehhh ini yang aakj kata berbau politik dan nampaknya dalam kumpulan penyokong Harimau Malaya ini juga sudah ada unsur politik..bimbang takut Menteri Kerajaan Bn pergi mendekati mereka dan cuba burukkan nama Menteri sukan sebagai ejen Kerajaan BN.

Bukan semua tapi dah ada ejen politik pakatan haramjadah yang cuba menafikan usaha Menteri KBS menganggap dan mengiktiraf Ultras Malaya ini adalah penyokong utama pasukan bolasepak negara !!

Kalau Dato Seri Ahmad Shabery Cheek tidak iktiraf kumpulan penyokong ini masakan beliau sendiri menghantar makanan kepada mereka semasa menunggu penerbangan ke luar Malaysia demi untuk menyokong pasukan Malaysia berlawan d luar Malaysia. Peristiwa makanan di hantar ke KLIA sudah lama berlalu dan bukan niat aakj nak mengungkit tapi sebagai peminat bola juga maka aakj perhatikan dari jauh perjalanan bolasepak negara..aakj nak ke luar negara aakj hanya menulis blog suka-suka je hehe..kalau jadi blogger sukan mungkin aakj akan pilih sukan bola hehe boleh join Ultras Malaya...

Malah pernah Menteri Sukan ini membantu kelab penyokong ini mendapatkan tiket tambahan semasa Pasukan Malaysia bertemu dengan Singapura dan perlawan ini berlaku di Singapura. Dato Seri sendiri menghubungi dan merayu rakan sejawatnya d Singapura untk mendapatkan tiket tambahan bagi Ultras Malaya ini..lupakah kita ? bukan nak ungkit sangat hal ini tapi aakj rasa terpaksa bagitahu sebab dah ada unsur politik secara terancang dalam kumpulan penyokong terbesar ini..

Kalau betul kita nak jadi kumpulan terbesar penyokong Pasukan Bola Negara ini maka kita kena bersangka baik..kita maklum..penyokong datang dari pelbagai pemahaman politik..idealogi berbeza maka untuk jadkan Ultras Malaya ini d segani maka kita jangan bersangka buruk..aakj pun seronok wat penulisan aktiviti kumpulan ini kalau tahap professionalnya tinggi.

Bila susah kita cari Menteri sebab kita bagi alasan itu kerja Menteri...bila dah rasa kuat kita kutuk dan sumpah seranah..berat wehh hehe

So aakj harap..kita sebagai die hard fan Harimau Malaya ini..kita berbaik sangka antara kita..siapa Menteri Sukan kita kena hormat dan kalau ada masalah kita cari dia hehe..bukan nak suruh ikut arahan dia pun tapi jalinkan hubungan baik dengan Menteri Sukan tidak merugikan kita...

Ok..kita ke Bangkok..ehh aakj takde tiket nak pi hehe...aakj doakan anda semua selamat d sana dan terima kasih kerana ikhlas menyokong pasukan Malaysia...wave !!!!!





Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger