Label 10

Home » » NURUL IZZAH "BERJELUAS" !! HANYIR & HAPAK D KATIL SIAPA ?!!

NURUL IZZAH "BERJELUAS" !! HANYIR & HAPAK D KATIL SIAPA ?!!

Written By AAKJ on Sunday, December 9, 2012 | 8:30 PM



Jom kita sama2 fikirkan janji2 PR selama ni ... 

1 - Menurunkan harga barang sekiranya pakatan memerintah
2 - Royalti minyak untuk negeri2 yang kononnya pengeluar minyak
3 - Menghapuskan tol
4 - Memberi elaun tambahan sebanyak RM500 kepada para guru
5 - Menghapuskan cukai

(itu diantaranya)

Mari kita fikirkan pula kenapa nurul izzah terkejut dengan bajet yang dibentangkan oleh najib baru2 ini?

Kenyataan nurul izzah selepas pembentangan bajet yang lepas ...



 " SAYA TERKEJUT DENGAN PENGURANGAN KADAR CUKAI. KERANA APABILA BERCAKAP MENGENAI PERBELANJAAN,KITA MEMERLUKAN BANYAK WANG SERTA PENGUTIPAN CUKAI YANG CEKAP. TETAPI IRONINYA, KERAJAAN MENGURANGKAN KUTIPAN CUKAI PENDAPATAN "

- Mengenai pengurangan atau penurunan harga barang. 



Baik dari segi pengilangan dan pembekal juga pemborong dinegara ini, ianya dimonopoli oleh kaum cina. Dan kita semua sedia maklum cara cina berniaga. Dengan kita orang2 melayu, harga barang adalah mahal dan tinggi berbanding kaum sebangsa mereka. 



Sebab itu kalau kita lihat, harga makanan dikedai2 cina jauh lebih murah dari kedai melayu. Jadi secara logik akal kita ... mari kita sama2 fikirkan ... apakah PR mampu menunaikan janji2 mereka itu? Kerajaan kita sekarang pun bukan takde memberi subsidi kepada barang2 keperluan seharian kita. Sebab itulah negara2 jiran kita seperti Thailand dan Indonesia menyeludup keluar barang2 dari negara kita ke negara mereka. 



Contohnya minyak masak, gula pasir dan petrol.

- Royalti minyak



Betul ke mereka akan memberikan royalti kepada negeri2 yang dikatakan sebagai pengeluar minyak tu? Contohnya kelantan. Kita semua sedia maklum bahawa pelantar minyak dibina sejauh 60 batu nautika dari pantai negeri kelantan. 



Lebih 3 batu nautika dari pantai sesebuah negeri adalah milik kerajaan pusat. Jadi bagaimana pula mereka nak tuntut royalti tu? Tidak mustahil PR akan mengguna pakai perlembagaan yang telah tercatat sejak puluhan tahun dulu yang digunakan oleh kerajaan sedia ada sekarang.

- hapuskan tol? 



Camne plak dengan tol Sg. Dua yang hingga kini masih lagi beroperasi. Dan apakata kalau negeri2 dibawah pimpinan PR menghapuskan tol2 yang sedia ada dinegeri2 kerajaan PR? Buktikan dahulu. Belum menjadi kerajaan pusat bukanlah alasan untuk mereka terus beroperasi.

- Elaun tambahan sebanyak RM500 kepada para guru? 



Bagaimana dengan elaun RM50 kepada kanak2 tadika dan RM150 kepada ibu tunggal dan warga emas? Sudahkah terlaksana? Sehingga kini masih lagi berkumandang tuntutan dari mereka yang dijanjikan.

Jadi saya ingin mengajak semua samada dari pihak UMNO/BN, orang atas pagar dan PR sendiri untuk sama2 berfikir akan kejujuran dan kebenaran kata2 dan janji2 pemimpin PR.





JELUAS ; maknanya polot..ehh hehe dalam bahasa kelantan juga tu..maknanya serabai atau serabut tahap menghampiri gila..tahap pemikiran yang sudah tak betul dan akan menipu bila-bila masa saja !!

KATIL SIAPA ? tu aakj tanya hahahaha bukan bidalan atau peribahasa baru..sekodar tanya

HANYIR dan HAPAK...tu kena buka kamuslah kalu tak tahu hahaha opss
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger