Label 10

Home » » KELANTAN !! FOTO REMAJA BUKAN ISLAM D TANGKAP KHALWAT !! NIK AZIZ GELABAH...?

KELANTAN !! FOTO REMAJA BUKAN ISLAM D TANGKAP KHALWAT !! NIK AZIZ GELABAH...?

Written By AAKJ on Saturday, December 8, 2012 | 10:00 PM


Post Pic

KOTA BHARU: Dua pasangan kekasih bukan Islam dilaporkan ditangkap khalwat oleh pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Kota Bharu, Kelantan.
Ketua Pemuda MCA Negeri, Gan Han Chuan berkata kes itu adalah pertama kali dalam sejarah dimana pasangan bukan Islam dikenakan tindakan yang sepatutnya dikhususkan kepada orang Islam.

Beliau juga mendakwa pegawai penguatkuasa berkenaan hilang kewarasan dan cuba melaksanakan undang-undang hudud ke atas bukan Islam.
"Ini adalah pertama dalam sejarah di mana orang bukan Islam telah disaman kerana berkhalwat.

"Ia adalah luar biasa! Apa yang mereka lakukan dengan undang-undang mereka kini menjejaskan kehidupan walaupun orang bukan Islam," kata Gan.
Beliau kemudiannya merujuk kes terdahulu membabitkan seorang pengusaha salun di Kelantan yang mendedahkan dia telah disaman beratus kali kerana pekerja wanitanya (bukan Islam) memotong rambut pelanggan lelaki (bukan Islam).

Sebelum ini, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw melahirkan rasa tidak puas hati terhadap pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mengeluarkan saman bagi tingkah laku tidak senonoh dua lelaki bukan Islam yang telah ditangkap di dalam kereta yang diletakkan di tepi jalan berhampiran Lapangan Terbang Kota Bharu.

Hu berkata, kedua-dua lelaki itu mengadu kepadanya bahawa pegawai berkenaan meminta wang RM500 "untuk menyelesaikan perkara itu".

Kes lain melibatkan seorang remaja lelaki bukan Islam dan teman wanita bukan Islam yang didapati bersama-sama di dalam kereta yang diletakkan di Taman Tengku Anis baru-baru ini.

"Setakat yang saya tahu, majlis tidak mempunyai hak untuk mengeluarkan saman kepada orang bukan Islam untuk hubungan yang rapat dengan teman wanita mereka dalam gelap atau di kawasan terbuka," kata Hu.

"Saya percaya ini undang-undang hanya terpakai kepada orang Islam. Dan, saya tidak dapat memahami mengapa empat telah mengeluarkan saman," katanya lagi.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger