Label 10

Home » » ROSMAH, BAKTI LAWAT MANGSA BANJIR DI DENGKIL

ROSMAH, BAKTI LAWAT MANGSA BANJIR DI DENGKIL

Written By AAKJ on Thursday, November 8, 2012 | 7:12 PM

rosmah-bakti-lawat-mangsa-banjir-di-dengkil

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan ahli-ahli Badan Amal Dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri (BAKTI) hari ini meluangkan masa melawat mangsa banjir yang di tempatkan di Pusat Penempatan Sementara di sini.

Rosmah yang juga merupakan Yang Di Pertua BAKTI meluangkan masa kira-kira 30 minit bersama mangsa banjir dan makan tengah hari bersama mereka.
"Selepas mendapat maklumat mengenai kejadian banjir, kami (BAKTI) telah berbincang dan mengambil keputusan untuk datang melawat ke kawasan yang mengalami banjir.

"Kami turut mengambil inisiatif untuk menyumbangkan RM 10 ribu kepada setiap negeri yang mengalami banjir iaitu di negeri Selangor, Johor, Melaka dan Perak," katanya ketika berucap di Dewan Orang Ramai, Dengkil yang dijadikan sebagai Pusat Penempatan Sementara bagi mangsa banjir.

Menurut Rosmah, dengan sumbangan yang disalurkan ini, dapat meringankan beban mangsa banjir untuk membeli keperluan yang diperlukan oleh mangsa banjir.

"Dana ini akan disalurkan melalui Pertubuhan Isteri Wakil-Wakil Rakyat setiap negeri yang terlibat, dan wang tersebut akan digunakan untuk membeli keperluan bagi kegunaan mangsa banjir," katanya.

Tambahnya lagi, rakyat tidak perlu risau jika ditimpa musibah kerana pelbagai pihak seperti pertubuhan kebajikan akan turut sama menghulurkan bantuan.
"Ini (beri sumbangan dan melawat) sahaja yang mampu kami lakukan. Segala yang terjadi adalah ketentuan Allah SWT. Saya lihat keperluan mangsa banjir mencukupi dan kita perlu bersyukur kerana pelbagai pihak turut sama membantu menghulurkan bantuan bukan sahaja daripada pihak Barisan Nasional (BN) sahaja," ujarnya lagi.

Seramai kira-kira 919 mangsa banjir yang ditempatkan di penempatan sementara ini dijangka akan pulang ke rumah masing-masing pada petang ini jika keadaan mengizinkan.

Share this article :

+ comments + 11 comments

Anonymous
November 8, 2012 at 7:46 PM

Si FLOM Puki ni konon prihatin. Pantat mak ni sama je macam pantat emak si botak suami nya tu. UMNO parti babi

November 9, 2012 at 8:23 AM

Good job Datin..again you made us proud... despite many accusation and slander you still keeping your head high and walking tall...For the sake of Malaysian.. well,this is a good example on how a Frist Lady can be.. Azizah?? FLOM? Bitch please... I never seen her in th ground except for ceramah... I wish you success..

November 9, 2012 at 2:01 PM

Selepas mendapat maklumat mengenai kejadian banjir, kami (BAKTI) telah berbincang dan mengambil keputusan untuk datang melawat ke kawasan yang mengalami banjir...kalau bakti punboleh turun padang kenapa khalid gagap x boleh turun? klu rosmah boleh turun menziarah mangsa2 banjir d manakah jijah omega yg dsanjung2 oleh pencacai pakatan harami konon nyer mempunyai keperibadian yg mulia? ternyata la pkr hanya lah sebuah parti yg mementingkan agenda peribadi daripada kepentingan rakyat...ini ke sebuah negeri berkebajikan yg d gembar gemburkan oleh paktan harami nie? sungguh memalukan d saat rakyat memerlukan bantuan batang hidung pemimpin-pemimpin pkr tidak kelihatan......bg aku rosmah mempunyai sifat dan keperibadian yg mulia dan beliau juga berjiwa rakyat......jikla nk d bandingkan dngn jijah omega...

November 9, 2012 at 4:43 PM

sumbangan yang disalurkan ini, dapat meringankan beban mangsa banjir untuk membeli keperluan yang diperlukan oleh mangsa banjir.sebagai penaung BAKTI rosmah tidak pernah melupakan masalah rakyat dan sentiasa membantu mereka yang di timpa bencana..tapi pakatan apa yang mereka lakukkan dibawah negeri tadbirannya dan kawasan parlimen mereka..hanya duduk diam dan memtingkkan kepentingan peribadi tanpa menghiraukan masalah rakyat

November 9, 2012 at 8:28 PM

akak kagum dgn sikap ds rosmah ni dia seorg yg berjiwa rakyat..bkn senang nk dpt isteri pemimpin mcm ds rosmah ni tak kisah simple je blh ddk mkn sekali dgn rakyat...biar lah apa org nak cakap dia sentiasa bantu org yg dalam kesusahan semoga allah memberi rezeki lbh kepadanye

abang ajis
November 9, 2012 at 8:31 PM

kak jijah mesti taksenang ddk lps ni kan tgh cr idealah tu mcm mana aku nak tiru kak mah ni biar org puji aku plak..emm kak jijah oi satu duniadah tau yg keturunan ko tu kaki kencing giler kuasa sudah2 lah tu

November 9, 2012 at 8:34 PM

woi babi napa mulut ko mcm anjing disbkan ada rakyat yg tak reti bersyukur ni lah adalg parti pasial dgn fuckatan tu lg tau...org buat demi kebaikan kita drg tu pemimpin kita kita ptt respek drg tp ni ko maki2 plak kan...mak bpk ko tak ajar ko kot mai kat aq biar aq jentik telur ko sampai bengkak

November 10, 2012 at 9:59 PM

Harap2 rakayt buka mata mereka semua kerana DS Rosmah dah buat byk perkara yg baik utk rakyat, dan beliau mmg seorang yg prihatin terhadap rakyat tidak kira di mana dan apa bangsa sekali pun bantuan tetap dihulurkan inilah contoh isteri kepada Perdana Menteri yg sungguh baik hati dan berjiwa rakhyat. Lepas ni wan azizah mesti dapat idea nak tiru lagi mcm apa yg DS Rosmah lakukan utk rakayat kita. tak perlu berlakon yg penting hati yg ikhlas nak menolong mcm apa yg dilakukan oleh DS Rosmah kita sungguh mulia hatinya.

kelly eng
November 10, 2012 at 10:02 PM

Datin sri ros.
Ah mmg berjiwa rakyat lah.. Aku btl2 salut dgn datin sti rosmah ni bkn senang nak dpt isteri pm yg berjiwa rakyat mcm datin sri rosmah ni.

adik 80
November 10, 2012 at 10:21 PM

ni adalah satu perhormatan yang besar kepada rakyat... isteri pemimpin no 1 negara melawat mangsa banjir sehinggakan mangsa banjir merasakan begitu gembira dengan kehadiran Rosmah...x nampka pun yang rakyat benci rosmah, yang aku nampak cuma pencacai pakatan yang terlalu takut dengan rosmah... sebab yang pasti kita dapat membezakan antara rosmah dan yg lain..

dol.mat
November 10, 2012 at 10:23 PM

Cayalah DS Rosmah ni mmg berjiwa rakyat dan aku tgk beliau mmg tidak kekok langsung jumpa mangsa banjir dan sudi mendengar segala rintihan kesusahan mangsa terutama yg berbangsa india mmg aku kesian sgt sebab dah nak raya Deepavali. Byk2 bersabarlah mangsa banjir yg beragama india yes anggaplah ini semua segala dugaan dari tuhan.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger