Label 10

Home » » MUKTAMAR KECOH !! ANAK-ANAK AHLI PAS RAMAI DI PERMATA NEGARA ?!!

MUKTAMAR KECOH !! ANAK-ANAK AHLI PAS RAMAI DI PERMATA NEGARA ?!!

Written By AAKJ on Saturday, November 17, 2012 | 10:00 AM


Hambar..sejuk..beku..sepi..tak ceria..tok kemah tok keming..BORING !! semua tu lebih kurang je makna kepada kononnya satu perhimpunan "memikirkan" nasib ummat Islam Malaysia dan ummat Islam seluruh dunia !!

Jauh sangat bezanya kalau nak bandingkan dengan mesyuarat syura sahabat dengan Nabi saw. Cara berfikir..apa yang d fikir dan tindakan Nabi saw dan Syura Sahabatnya...jauhhhhh sangat jauhhhh...(sebut jauhhh tu ikut irama lagu zainal abidin deh hahahaha)

Semalam Pemuda Pas kena bantai kaw kaw..lembik..ucapan Ketua Pemuda seolah-olah cikgu Pasti mengajar anak murid A B C...hambar dan hanyir bila dia tak semena-mena istihar dia makan gaji dengan parti hahaha..ingatkan perjuangan dengan diri dan harta..rupanya perjuangan bagi diri nak harta hahaha berat mung tantawi !! balik Ganung la..jaga kawasan... 

Lepas tu mesyuarat wanita..ehhh muslimah..aakj sebenarnya geli nak panggil depa ni MUSLIMAH..terasa hina sangat tittle tu nak bagi kat wanita pas..seolah-olah mereka solihah..huhu jauh...solihah korok kalu laki dok balun bini orang dan bini orang dok berzina dengan suami orang dan ada juga dengan berzina dengan budok muda..anak ikan hahaha ehhh ye kee..kalu tak de tak pelah..aakj tanya je...bukan ini isu aakj nak sentuh dalam entri ini..

Kisah lucu..wanita pas dari Kedah, kononnya nak kenakan DS Rosmah..guna nama isteri PM dalam hujah bodoh..tu sebab aakj kata..depa ni tak layak d panggil muslimah..entah apa dalam otak mereka pun aakj tak tau..kononnya nak nampak kelainan bila berhujjah demi ummat..rupanya hujjah "najwa latif" hahaha kosong..kosong..kosong...(maafkan aakj ye najwa..ambil tajuk lagu U..hihi)

Wanita pas kedah merungut sambil kenen DS Rosmah masa ucapan perwakilan negeri.. lebih kurang gini ;

"..kalu buleh nak macam DS Rosmah..minta apa saja..semua lulus..."

Rupanya Wanita Pas terpaksa akur juga dengan jasa DS Rosmah dalam hal kebajikan rakyat hehehe...

Aakj nok sukko ada..sedih ada..nok sukko sebab hujah boddo..sedih sebab taraf wakil negeri biasanya kalau UMNO mesti best of the best speaker..bukan ambik tangkap muat dalam jamban taik hahahaha opsss sori melalut la plak..

Wanita pas..kalu nak tahu pertama..ada beza besar bila kita minta peruntukan dari Negeri maupun Negara..berbeza minta peruntukan dengan Parti..

Kalau kita buat program untuk parti maka kita minta dengan parti lah..tabung parti kena dan wajib keluarkan untuk program kepartian..pas kang banyak duit tabung sedekoh masa ceramah..itulah antara dana parti yang boleh wanita pas minta..

Kalau "projek kepentingan rakyat atau negara" itu baru kita minta peruntukan dengan Negeri yang kita sebagai Pemerintah atau Negara. Kena faham betul-betul konsep dana ini..bahaya kalau tak faham sebab akan jadi cerita yang tak baik..jadi bawak mulut kononnya Menteri Besar kedekut tak nak bagi duit..aku nak buat program parti..hahaha dah kelam kabut jadi masalah dalaman hanya kerana kejahilan kita tentang perbezaan tentang Wang Rakyat dengan Duit Parti.

Wanita pas juga dilihat tak pernah nak ambil tahu tentang program yang begitu penting kepada anak bangsa dan program sedang berlangsung di seluruh negara malah ada negara luar begitu berminat untuk melaksanakan pergram yang dilihat mampu melahirkan generasi pintar di masa akan datang.

Wanita pas samada tahu atau tidak tahu langsung atau hanya tahu sikit sikit atau malu nak mengaku atau malu nak mengkagumi DS Rosmah kerana berjaya membuktikan PERMATA NEGARA bukan setakat d Malaysia malah negara luar juga turut meminta DS Rosmah datang ke negara mereka untuk menunjuk ajar tentang program Permata Negara ini.

Kepada Wanita pas..Permata Negara adalah projek berkepentingan Negara..bukan projek kepartian..mendidik anak bangsa adalah tanggung jawab Pemimpin Negara..

DS Rosmah hanya sekadar Pengerusi Mesyuarat dan Jawatan Kuasa PERMATA NEGARA terdiri dari ahli akademik, cerdik pandai dari bidang yang mereka wakili..terdiri dari professor dan juga pakar pendidikan awal kanak-kanak..

Mereka bertungkus lumus menyediakan kertas kerja serta memperincikan hala tuju Permata Negara..barulah mereka bentangkan kepada Kementerian Kewangan untuk diluluskan.

Walaupun PM adalah suami kepada DS Rosmah dan juga Menteri Kewangan..PM bukan meluluskan projek ini berdasarkan kepentingan peribadi..apa yang PM dan DS Rosmah ada untuk menyalahgunakan program ini ? untuk kepentingan diri mereka ? hahaha jangan buat joke..PM dan Isteri mana ada anak kecil untuk d hantar ke Permata Negara..

Apakah DS Rosmah buat untuk diri dan keluarganya projek ini ? Program Permata Negara adalah untuk anak-anak luar bandar malah ada anak-anak orang parti pembangkang yang hantar anak ke Permata Negara...hehe dengan kata lain, peruntukan yang d minta oleh DS Rosmah juga untuk anak-anak orang Pas !!!

Kementerian Kewangan juga meluluskan sesuatu dana atau peruntukan hanya berdasarkan kepentingan untuk masa depan anak-anak...

Beza dengan projek Bas mewah untuk pemimpin..itu program parti..projek jual tanah rakyat..itu projek zalim..projek halau atau ranapkan kampung..itu projek komunis !!

Kepada Wanita Pas..aakj nasihatkan..nak hadir diri sebagai perwakilan..biarkan ada sikit ilmu d dada..nanti orang kata kita ni layak d dapur je..issshhh kita nak bela rakyat ni..bukan nak bela ahli parti hahaha opsss !!



Baca detail apa itu PERMATA NEGARA d SINI



Share this article :

+ comments + 7 comments

November 17, 2012 at 10:40 AM

itu aku dah agak mesti ramai anak-anak puak pembangkang di permata..ternyata PERMATA tidak memgira perbezaan politik dalam mendidik kanak-kanak untuk berjaya dan menjadi harapan negara pada masa hadapan tetapi yang hairan kenapa puak-puak pembangkang memhentam PERMATA sedangkan mereka sendiri menhantar anak mereka..rosmah bukan sahaja seorang pemimpin malas seorang ibu kepada anak-anak di malaysia tahniah rosmah

nazatul shima
November 17, 2012 at 4:34 PM

kiranya PERMATA ini sememangnya bagus kerana kemudahan utk semua rakyat tidak kira bangsa dan agama. bayangkan betapa mulianya niat rosmah ini utk menubuhkan PERMATA ini tapi pembangkang tentang habis, anak mereka hantar inilah manusia yg tak reti nak bersyukur.

dol.mat
November 17, 2012 at 4:37 PM

Permata mmg yg terbaik sebab itu org2 PAS hantar anak mereka kat situ tapi yg hairannya kenapa mereka juga yg bantai ds rosmah kata ambik duit rakyat byk2. bukti pun dah ada kat depan mata kita semua kerana sememangnya PERMATA adalah sgt berguna kepada semua golongan rakyat kerana semua mampu utk hantar anak2 mereka tiada yuran dikenakan.

kelly eng
November 17, 2012 at 4:39 PM

tgk bila dah lama semua kebaikan PERMATA nampak di depan mata kita betapa bergunanya program dan kita sepatutnya berterima kasih pada ds rosmah kerana beliaulah PERMATA berjaya pada hari ini.

November 17, 2012 at 8:23 PM

projek PERMATA buakan nyer projek rosmah mutlak dan bukannyer d kawal oleh rosmah sepenuhnyer ianyer d rangka oleh 25 orang indivindu dr pelbagai latar belakang dan kepakaran semuannyer dngn niat yg satu ia itu untuk mendidik anak-anak dari terjebak ke dalam keruntuhan aklak serta moral....dan ternyata perkembangan emosi,sahsiah dan sosial anak-anak PERMATA amat menyerlah dan lebih baik daripada kanak-kanak yg d hantar ke PASTI d mana kanak-kanak se awal 4 tahun sudah d ajar memijak gmbr pemimpin.. jadi nasihat aku Kepada Wanita pas..PERMATA NEGARA adalah projek berkepentingan Negara..bukan projek kepartian yg mcm PASTI..mendidik anak bangsa adalah tanggung jawab Pemimpin Negara..sebelum bercakap kaji dulu la bercakap pakai otak bukan pakai kepala lutut wahai wanita2 parti anak setan....

November 17, 2012 at 8:38 PM

alahai..apalah bingai sangat muslimah PAS ni..kau jgn nak samakan PERMATA dgn perjuangan parti sesat kau..PERMATA utk anak2 kecil yang lahir kat amalaysia ni,even anak kau pn blh dihantar ke PERMATA,xpyh nak risau sbab masa daftar xde pun dia tnya kau ni PAS ke UMNO..ntah2 muslimah yg ad kat situ pn ad yg hantar anak dia kat PERMATA..berbeza ngan parti kau yg berjuang utk kpntingan diri sndri,berjuang utk tawan putrajaya bkn utk tgakkan islam..snggp gadaikan islam demi kpntingan politik..itu beza antara PERMATA dgn kau..bongok!

adik 80
November 18, 2012 at 1:19 AM

Tulah sebenarnya pembangkang tau ape yg rosmah buat nie benda bagus...tp kerana trlalu gila kuasa sangup menafikn hingga sangup mehina dan mencaci rosmah...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger