Label 10

Home » » KOMUNIS TANGANI ISU JUAL ASET PKNS ALA MAFIA?

KOMUNIS TANGANI ISU JUAL ASET PKNS ALA MAFIA?

Written By AAKJ on Thursday, November 1, 2012 | 9:31 PM




Isu PKNS ditimbulkan oleh Dato Noh Omar, tapi tanpa tunggu-tunggu berapa hari pun, meriam undang berpeluru saman menyaman sudah dihalakan kepada Utusan Malaysia. Harakah melaporan:


Kerajaan Selangor saman Utusan atas artikel PKNS

31 Okt 2012

SHAH ALAM: Kerajaan Selangor akan menyaman akhbar Utusan Malaysia dan timbalan ketua pengarangnya ekoran satu artikel tidak benar dan berunsur jahat berkenaan status pemilikan lima aset Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Artikel tersebut bertajuk “Jual aset PKNS: Sultan Selangor murka?” diterbitkan hari ini dan ditulis timbalan ketua pengarang Datuk Zaini Hassan.

Pengumuman saman itu dibuat Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam satu sidang media sejurus selesai mempengerusikan Mesyuarat Exco diBangunan SUK di sini petang tadi.


Baca sepunhnya di sini

Betul atau tidak tindakan mereka itu belakang kira yang penting, boss-boss pada penulis dan editor mesti ditakutkan dengan saman, atau boikot atau tarik iklan atau circulation jatuh, cara data betul atau data tipu.

Inilah cara mereka tahan salahlaku mereka diketahui rakyat dan didedahkan. Padahal mereka yang dok teriak kebebasan media. sekarang dah diberi kebebasan tapi disalahguna dan diguna mahkamah untuk tekan kebebasan itu.

Inilah intimidasi ala Lee Kuan Yew. Bawah Lee Kuan Yew, mana ada kebebasan media. Ada baik kita tarik balik kebebasan media. jika begini jadinya.

Tulisan oleh Dato Zaini, Timbalan Ketua Pengarang Utusan Malaysia adalah hanya meletakkan perspektif atas cubaan menjual aset PKNS. 

Pendedahan asal dibuat oleh Dato Noh Omar. Dengan Dato Noh mereka takut kerana dia pun lawyer. Malahan membawa Dato Noh ke mahkamah akan memberinya publisiti yang mereka enggan beri. 

Dengan akhbar dan media yang bukan ahli politik, mereka mudah dapat takut-takutkan.

Ini hanya menunjukkan ada lagi sesuatu dalam isu PKNS. Kalau iyalah mahu tiga aset dimasukkan atau sebenarnya memang betul Dato Noh kata jual kedalam Property Trust, kenapa masukkan semua dalam sebuah syarikat?

Telus lah kalau berani ..


sumber
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
November 1, 2012 at 9:49 PM

SEJAK PEMBANGKANG BERKUASA, BUKAN MAIN LAGI CINA LAHANAT TUNJUK GARANG SEKARANG...

MELAYU ... APA LAGI BELASAH CINA CUKUP2.... JGN BAGI MUKA

November 1, 2012 at 10:19 PM

tindakan nak menutup mulut ... langit tak selalunya cerah , pasti akan dilaknat juga puak2 pakatan haram satu hari nanti

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger