Label 10

Home » » FOTO TERBARU !! BENARKAH "KUBUR" D ATAS KUBAH MASJID NABAWI MILIK YAHUDI ?!!

FOTO TERBARU !! BENARKAH "KUBUR" D ATAS KUBAH MASJID NABAWI MILIK YAHUDI ?!!

Written By AAKJ on Monday, November 5, 2012 | 2:00 PM


Musim Haji 1433 Hijrah sudah berlalu..dalam akhbar tempatan sudah mula melapurkan bahawa jemaah Malaysia yang pertama sudah tiba d tanah air.

Namun, biasalah..ada banyak cerita menarik ketika musim haji..setiap tahun akan ada saja cerita mulut ke mulut tentang 2 masjid suci umat Islam, Masjidil Haram di Mekah dan Masjid Nabi saw, Masjidil Nabawi d Madinah.

Yang pasti, cerita "kubur" d kubah hijau Masjid Nabawi selalu jadi bahan cerita..persoalan yang tak terjawab hingga kini..pegawai masjid Nabi saw sendiri seolah-olah menutup atau mereka tidak mahu perpanjangkan cerita ini. Maka banyaklah versi yang tersebar.

Ada yang kata itu kubur Yahudi yang cuba masuk, kerana d bawah kubah inilah letaknya makam Baginda saw. Beliau kena petir dan terus melekat d situ. Ada yang kata itu jenazah pekerja cuci masjid yang kena petir..ada versi baru kata itu pintu..adehhh pening..

Bagi aakj..selagi pihak Masjid Nabi saw tak buat penjelasan maka banyak cerita baru bakal timbul setiap musim haji atau umrah..anda datang dan lihat sendiri..kalu yang pandai arab..tanya sendiri hehe..aakj tak pandai..cakap omputeh dengan tok Arab..depa pun blurr

Kepada Jemaah Haji..aakj doakan segala pengorbanan anda semasa menjalankan ibadat haji..Allah terima sebagai Haji Mabrur !! aminnnn


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger