Label 10

Home » » FOTO !! CINA DAP YG HINA ISLAM "FUC#" LOGO 1MALAYSIA PULAK.. ?!! KOMUNIS

FOTO !! CINA DAP YG HINA ISLAM "FUC#" LOGO 1MALAYSIA PULAK.. ?!! KOMUNIS

Written By AAKJ on Sunday, September 30, 2012 | 11:00 AM




HIASE...

Pada asalnya org cina yang berada di Vietnam sebagai pemerintah. Orang cina tidak pernah diserapkan sepenuhnya di Vietnam. 



Semasa pemerintahan Perancis orang cina hidup berasingan dari orang Vietnam. Orang vietnam mewarisi Vietnam dari Perancis. Mereka kemudiannya mengambil langkah menyekat org cina yg berjumlah lebih kurang 2 juta orang dalam masyarakat mereka. 



Keturunan cina yang datang sebagai 
penakluk dan juga perdagangan cina yg datang kemudian dianggap sebagai orang Asing tanpa hak kerakyatan. Orang Cina lebih lama tinggal di Vietnam daripada tempat2 lain di Asia Tenggara. Negara mereka berjiran , agama mereka sama dan nama mereka hampir sama.



Tetapi bangsa Vietnam berkeras menyatakan bahawa merekalah yang memiliki Vietnam dan berkeras menyatakan bahawa merekalah memiliki Vietnam dan mereka sahaja yang boleh menentukan siapa dan apa dia orang vietnam.


Ditempat2 lain di Asia Tenggara org cina sudah tinggal lama sperti lamanya mereka tinggal di Malaysia. Tetapi dimana2 pun mereka tidak pernah mendakwa ataupun di terima sebagai penduduk peribumi negara berkenaan .

POKOK PERBINCANGAN SAYA IALAH BAHAWA ORANG MELAYU ADALAH PEMILIK TANAH MELAYU YANG SAH. JADI JIKA SEKIRANYA KERAKYATAN HENDAK DIBERIKAN KEPADA KAUM2 LAIN YG BUKAN KETURUNAN MELAYU MAKA PEMBERIAN ITU PATUT DIBUAT BERDASARKAN PERSETUJUAN ORANG MELAYU.

PERSETUJUAN ITU BRSYARAT...!!!


-
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger