Label 10

Home » » KELANTAN !! VIDEO INDUSTRI "URUT" BARANG ?!! BULAN PUASA PUN D BUKA ?!!

KELANTAN !! VIDEO INDUSTRI "URUT" BARANG ?!! BULAN PUASA PUN D BUKA ?!!

Written By AAKJ on Sunday, August 5, 2012 | 3:32 PM



Video yang menceritakan bahawa Kerajaan Pas Kelantan tidak melaksanakan dengan betul undang2 atau larangan yang terkandung di dalam Enakmen Keluarga Keluarga Islam Kelantan 1993 (pindaan 1999).Atau sikap pilih bulu dalam menjalankan sesuatu tindakan mereka.




Kelantan Membangun Bersama ISLAM


D]. Pembangunan Insan.

1. Menyalurkan peruntukan melalui wakil rakyat.
2. Kegiatan tadarus tahunan di masjid Kawasan /jajahan.
3. Menyampai tazkirah berkala di jabatan / agensi kerajaan.
4. Menganjurkan kursus kefahaman Islam.
5. Memperkemaskan lagi Enakmen Keluarga Keluarga Islam Kelantan 1993 (pindaan 1999), memudahkan penggunaan borang-borang.
E]. Mempertingkatkan Pelaksanaan Syariat Islam.
1. Pengharaman judi dikuatkuasa pada 1hb. Januari 1992.
2. Menutup kelab-kelab malam.
3. Menghapus kegiatan pelacuran.
4. Menggalakkan dan menguatkuasa etika pakaian Islam (menutup aurat) dan menjadi syarat pengeluaran lesen premis oleh pihak berkuasa tempatan.
5. Pengawalan kedai gunting – elak wanita bergunting lelaki.


Rupa-rupanya itu hanyalah retorik politik. Itu sebenarnya penuh kepura-puraan. Itu sebenarnya penuh dengan kemunafikan. Mengikut peraturan yang pihak MPKB keluarkan di bawah Enakmen Keluarga2 Islam Kelantan 1993 (pindaan 1999). Iaitu menjadi syarat pengeluaran lesen premis oleh pihak MPKB kepada sesiapa yang berhajat untuk membuka perniagaan dimana setiap pekerjanya berpakaian menutup aurat. 



Juga terdapat dalam Enakmen tersebut tentang pengawalan kedai gunting dimana dilarang pekerja wanita mengguting rambut pelanggan lelaki. Tapi sebaliknya berlaku dan lihat video di bawah. 

Apakah premis ini terlalu kebal atau sudah termasuk dalam jagaan pegawai tinggi MPKB sehinggakan mereka bebas memberi perkhidmatan sedemikan kepada setiap pelanggan lelaki. Atau mungkin premis ini dijaga oleh 'ore gedebe' yang hebat dan 'tersohor'??

Apapun masing-masing ada otak, masing-masing ada pendapat..fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!


tqperigitimur
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger