Label 10

Home » » PAS KELANTAN BANGSAT !! DUNIA..LIHAT INI..ANDA FIKIR SENDIRI !!

PAS KELANTAN BANGSAT !! DUNIA..LIHAT INI..ANDA FIKIR SENDIRI !!

Written By AAKJ on Wednesday, July 18, 2012 | 4:00 PM



Beginilah keadaan daif tiga beradik Zaini Kasim, 43,Zami, 42, dan Zafni, 41 di Kelantan yang kematian ibunya Halimah Othman akibat kemalangan maut empat tahun lalu, hidup melarat di mana Zaini yang hanya berkerja mengambil upah turun kelaut menangkap ikan dikatakan tidak mampu untuk menyara adik mereka yang menghidap batuk kering manakala adiknya Zafni mengalami penyakit mental apatah lagi untuk menyewa sebuah rumah yang sempurna.


Zaini - upah harian hanya cukup untuk makan minum 3 beradik.
Di sebalik retorik negeri berkebajikan yang mereka laungkan, sebenarnya masih ramai rakyat Kelantan hidup dalam keadaan daif. Malah penemuan tiga beradik yang tinggal dalam kubu peninggalan British yang telah berusia 70 tahun sebagaimana disiarkan Sinar Harian amat mengejutkan kita semua.

Sebelum ini saya turut menyiarkan kisah kedaifan rakyat Kelantan yang berada di bawah Dun yang diterajui oleh Nik Aziz sendiri. Dua hari lepas pendedahan yang dibuat oleh Sinar Harian dan beberapa rakan bloggers dari Kelantan membuktikan lagi bahawa Nik Aziz Nik Mat sebenarnya telah GAGAL menunaikan tanggungjawab beliau sepanjang mentadbir negeri Kelantan.

Siang hari tiga beradik ini akan menggunakan ruang dalaman kubu peninggalan British untuk meneruskan kehidupan harian, manakala sebelah malamnya mereka tidur di khemah yang dibina di atas pokok berhampiran kawasan kubu :








NIK AZIZ PIKUL DOSA INI !!

TQSINARHARIAN&YY
Share this article :

+ comments + 3 comments

July 18, 2012 at 5:46 PM

ammbo dop tahuh........(kalau tau pon buat2 tak tahu)

July 18, 2012 at 6:01 PM

Aik. Baru je pergi kat kubu british tepi pantai ni, xde pulak penghuni, kosong je.

July 18, 2012 at 7:38 PM

MasyAllah...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger