Label 10

Home » » K-POP !! ZED ZAIDI D RACUN BLOGGER TAIK ATAU DIA BERLAGAK JADI ADUN DAP ?!!

K-POP !! ZED ZAIDI D RACUN BLOGGER TAIK ATAU DIA BERLAGAK JADI ADUN DAP ?!!

Written By AAKJ on Saturday, June 2, 2012 | 6:00 AM

Ahmad Shabery (tengah) menyaksikan pertukaran perjanjian antara Stadium First


Sebetulnya Aakj malas nak tulis sikit hal K-POP ni..sebab dah tahu awal yang kebanyakan program yang ada d Himpunan Jutaan Belia tu majoritinya d taja,..tapi bila nampak lebih sangat blogger unit anjing jilat dap lemparkan fitnah maka aakj letak kat sini apa yang sahabat aakj lontarkan d entri beliau melalui blog mymassa..


Cuma sekadar nak sharing rasa terkejut Aakj dan juga sahabat lain bila Zed Zaidi seolah tak faham atau tak tahu atau memang dia sengaja tak nak tahu tentang program sebesar ini yang mana rasanya bukan saja K-POP d panggil tapi ratusan artis baru dan lama d beri peluang untuk membuat persembahan..ada lebih 500 pentas sepanjang 6 km itu..


Sebagai Presiden baru kepada persatuan seniman, Zed Zaidi kena ada lagak seorang pemimpin yang ada integriti, bukan macam wakil rakyat DAP..lontarkan twit dan bila sedar kenyataan itu salah maka sibuk perbetulkan dan terus salahkan orang lain..


Baca sini perangai antara adun dap klik sini

oklah Zed..harap bila ada yang tak faham tentang apa juga isu kerajaan BN..gunakan saluran betul dan bukan jadikan twit sebagai "surat rasmi" atau komunikasi rasmi..hang ada nama Zed..hang artis yang sokong BN...Aakj harap Zed hati-hati lain kali...maaf bukan niat nak mengajar..sekadar cadangan..

Mehh baca d  seterusnya ;


Semalam beberapa blog pembangkang cuba menfitnah Kerajaan dengan menuduh Kerajaan membelanjakan duit rakyat untuk panggil artis K-Pop. Antara blog yang mengeluarkan artikel fitnah tersebut adalah blog AmenoWorld dan AnakSungaiDerhaka.








Tak sampai sehari, blogger Talk With Hand (TWH) telah menjawab fitnah ini di sini (http://talkwithhand.blogspot.com/2012/06/hothot-k-pop-ditaja-oleh-swasta.html)

Malah blog TWH juga mengemukakan bukti ini.







Jika tidak jelas, MyMassa, lampirkan berita dari akhbar Sinar Harian bertarikh 22 Mei 2012.
Swasta taja lebih RM20 juta
NORHASPIDA YATIM
22 Mei 2012
Ahmad Shabery (tengah) menyaksikan pertukaran perjanjian antara Stadium First  


Ahmad Shabery (tengah) menyaksikan pertukaran perjanjian antara Stadium
First dan Majlis Belia Malaysia 2012.
PUTRAJAYA - Kementerian Belia dan Sukan menerima tajaan lebih RM20 juta daripada pihak swasta bagi menjayakan Hari Belia Negara 2012 yang akan berlangsung selama lima hari bermula esok hingga 27 Mei depan.

Menterinya, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, berdasarkan jumlah itu, sumbangan­ syarikat swasta pada sambutan Hari Belia Negara 2012 kali ini lebih besar berbanding yang dibelanjakan kerajaan.

“Perbelanjaan kerajaan untuk sambutan Hari Belia Negara kali ini lebih kecil berbanding apa yang dibelanjakan oleh syarikat swasta. Ini adalah reaksi positif yang menunjukkan usaha-usaha kerajaan untuk memartabatkan belia negara mendapat sambutan dan sokongan ramai.

“Tahun lalu kita terima tajaan daripada pihak swasta sebanyak RM15 juta manakala tahun ini jumlah itu bertambah RM5 juta dan saya yakin, ia akan semakin meningkat,” katanya pada Majlis Penyerahan Penajaan daripada Penaja-Penaja Sambutan Hari Belia Negara 2012-Himpunan Jutaan Belia kepada KBS, semalam.

Pada majlis itu, sejumlah RM5 juta telah diberikan oleh syarikat-syarikat swasta bagi menjayakan Hari Belia Negara 2012 yang akan berlangsung pada 23 hingga 27 Mei depan.

“Kita mengalu-alukan mana-mana pihak yang sudi memberikan sumbangan bagi menjayakan Hari Belia Negara 2012 itu. Kita tidak akan melupakan setiap penaja pada setiap karnival yang diadakan setiap tahun dan akan meraikan mereka pada sebagai tanda menghormati serta menghargai sumbangan mereka,” katanya.

Ahmad Shabery berkata, persiapan Hari Belia Negara 2012 kini telah berapa pada tahap 80 peratus dan dijangka akan siap sepenuhnya hari ini.

“Alhamdulillah, kalau kita lihat, khemah-khemah dan kanopi telah siap dipasang. Kita juga akan pastikan pengunjung dapat berkunjung ke sini dalam keadaan selesa,” katanya.

Selain menerima penyerahan tajaan, Shabery turut menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Stadium First Sdn Bhd dan Majlis Belia Malaysia sempena penyertaan penganjur pada sambutan tersebut.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/swasta-taja-lebih-rm20-juta-1.49906 

Macam mana blogger pembangkang boleh tuduh Kerajaan bazir duit rakyat sekiranya yang menaja Hari Belia Negara adalah pihak swasta?

Walaupun pihak swasta telah menaja sebanyak RM20juta, perbelanjaan untuk pengurusan program tersebut adalah sebanyak RM15juta lebih (jika diikutkan bukti dari pihak pembangkang). Ertinya masih ada lebihan sebanyak RM5juta.

MyMassa nampak serangan pembangkang terhadap Hari Belia Negara yang dianjurkan oleh KBS adalah satu langkah ofensif untuk menutup kegagalan Hari Belia peringkat Negeri Selangor. Pembaca boleh lihat sendiri kegagalan program anjuran Kerajaan PKR ini.

Klik untuk besarkan imej

Jika blogger pembangkang ikhlas perjuangkan penyelewangan wang rakyat untuk program yang tak berfaedah dan gagal, mereka sepatutnya bertanyakan kepada Kerajaan Negeri Selangor tentang Hari Belia Selangor yang hanya mampu menarik 150 orang sahaja.

Takkan belia kat Selangor ada 150 orang sahaja? Untung betul siapa yang dapat tender program ni. Kalau dapat tender makanan lagi untung. Hanya sediakan untuk 150 orang sahaja. Yang lebih tu kira untung bersih.

Jelas di sini, isu yang dibangkitkan oleh blogger pembangkang hanya untuk menutup kegagalan pemimpin mereka. Walaupun kerajaan belanja duit penaja (bukan duit rakyat) mereka tetap nak jadikan isu kerana disuruh oleh Anwar Ibrahim dan Azmin Ali.

Tahniah kepada blogger Talk With Hand yang berjaya kemukakan bukti bahawa swasta taja sehingga RM20juta. Malah bukti tersebut telah dipaparkan pada 22 Mei 2012. Kalau pembangkang nak tuduh bukti tersebut direka untuk tutup isu ini memang tak patut.


*Pembangkang gunakan pembatalan ceramah Ustaz Azhar Idrus sebagai satu dalil untuk serang Hari Belia Negara. Kalau dah tau Ustaz Azhar Idrus free waktu tu, kenapa tak jemput Ustaz Azhar bagi ceramah kat Hari Belia Peringkat Negeri Selangor? Sekurang-kurangnya takde la malu sangat Kerajaan PKR bila buat program untuk orang muda, tapi hanya 150 orang je datang.



tqmymassa
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger