Label 10

Home » » FOTO !! ADUN CINA PKR MELOMPAT D PODIUM SPEAKER MACAM BEROK !! INILAH WAKIL RAKYAT YG ANDA UNDI !!

FOTO !! ADUN CINA PKR MELOMPAT D PODIUM SPEAKER MACAM BEROK !! INILAH WAKIL RAKYAT YG ANDA UNDI !!

Written By AAKJ on Wednesday, April 11, 2012 | 6:00 PM

Gambar dari Berita Harian Online
Tindakan ADUN Simpang Pulai Naik Podium Speaker, Tidak Wajar - Zambry 

IPOH: Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menyifatkan tindakan Anggota Dewan Undangan Negeri Chan Ming Kai (PKR-Simpang Pulai) menaiki podium tempat duduk speaker adalah perbuatan yang tidak wajar serta mencemarkan sesi Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) ke-12, Isnin.

Beliau berkata wakil rakyat itu tidak sepatutnya menimbulkan kekecohan pada sesi persidangan bermula hanya kerana soalan bertulis yang dikemukakannya tidak dijawab sepenuhnya oleh exco berkaitan.

"Saya tak tahu kenapa dia (Chan) boleh jadi begitu (naik ke atas podium) dan saya terkejut bila dia naik ke atas...beliau tidak sepatut bertindak begitu kerana hanya speaker yang berkuasa duduk di situ (podium).

Kalau marah sekalipun jangan sampai hilang perpaduan sehingga melakukan perkara tidak sepatutnya," katanya kepada pemberita selepas sesi persidangan itu di sini.

Beliau berkata apabila soalan yang diberikan kepada exco yang berkaitan tidak dijawab ia merupakan perkara biasa kerana itu hak kerajaan untuk menentukannya.

Sementara itu, Speaker DUN Datuk R. Ganesan ketika ditemui berkata beliau bertindak demikian mengikut perintah tetap 23 (1)(f) iaitu terdapat perkara yang tidak boleh dijawab kerana perkara itu adalah rahsia.

"Oleh yang demikian soalan yang ditanya tak dijawab...kemudian apabila saya bagi dia peluang untuk duduk, dia terus naik ke atas (podium) dan saya terpaksa ambil tindakan supaya dia keluar dewan," katanya.

"Saya ada bagi tahu ada soalan-soalan yang boleh dijawab dan ada yang tak boleh. Perkara yang dibangkitkan oleh Simpang Pulai seperti isu-isu pembalakan, kuari, tanah adalah perkara yang tak boleh dijawab secara lisan dan bertulis kerana ia mengikut perintah tetap yang mana ia adalah rahsia," katanya.

Persidangan DUN Perak hari ini 'panas' apabila Chan menimbulkan kekecohan sebelum sesi soal jawab bermula dengan secara tiba-tiba bangun dan meminta penjelasan dan menyatakan ketidakpuasan hati beliau berikutan empat daripada lima soalan bertulis mengenai pembalakan, kuari, pertanian dan projek infrastruktur awam tidak dijawab exco berkaitan. - BERNAMA

Macam beruk je ADUN pembangkang ni. Dah lebih 4 tahun jadi wakil rakyat pun tak reti nak beradap dalam dewan yang mulia.


* Nama Chan Ming Kai, perangai macam bangkai.

Share this article :

+ comments + 6 comments

April 11, 2012 at 6:17 PM

Kat sini kite sudah nampak dengan jelas bahawa pakatan pembangkang sudah kurang ajar,belom memerintah sudah tunjuk belang,tidak menghormati adat dlm parlimen...pikir2 kan wahai rakyat Malaysia....jangan sekali kali kite tunduk pada orang2 yang menpunyai pendirian macam ni,mencegah adalah lebih baik dari merawat...

April 11, 2012 at 7:43 PM

Sokonglah lagi Cina DAP rasis ni..hari ni dia melompat atas podium speaker..esok lusa kalau dia melompat naik atas mimbar masjid persoalkan hal dan hak berkaitan agama islam amacam? Puak-puak khawarij sila jawab soalan aku ni eh??

April 11, 2012 at 8:37 PM

Sapa yg ajar dia kurang ajar... Orang bn juga... Lupa diri & Buta hati korang semua... Jgn tapis2.....klu tapis gak penakut mcm pemimpin dia...haaaaa5

April 11, 2012 at 9:44 PM

hahahah cina dap ni dengar kata BN juga ke hahahah jenis tak sekoloh dolah cai dap nih hahahah

April 11, 2012 at 10:33 PM

TUMBANGKAN UMNO PILIHANRAYA INI

UMNO PERASUAH MUSUH NEGARA

NAJIB TAKUT BINI

BN = BANKRAP NEGARA

HANCUR NEGARA INI KALAU SEPENGGAL LAGI JADI PM

Di Bawah Pentadbiran Najib, Hutang Negara Cecah RM437 Billion 4 Oktober, 2011 - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan hutang negara kini mencecah RM437 bilion berdasarkan Laporan Bank Negara yang dikeluarkan baru-baru ini. “Laporan Bank Negara Malaysia bertarikh 30 september 2011 menyatakan angka hutang negara setakat suku ke 2 tahun ini menunjukkan hutang negara mencecah RM437 bilion,” kata Anwar pada pembentangan belanjawan Pakatan Rakyat 2012 di parlimen hari ini.

Menurutnya, jika unjuran Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) bagi 2011 dibuat berdasarkan pertumbuhan 5 peratus, maka kadar keberhutangan negara kini mencecah 53 peratus dari KDNK negara.

Kadar itu, katanya, jauh lebih tinggi berbanding pada 2007 iaitu sebanyak 42 peratus dari KDNK negara. “Kadar hutang isi rumah pula mencecah RM577 bilion iaitu 77 peratus dari KDNK berbanding pada 1997 hanya 33 peratus dari KDNK. "Maknanya di bawah menteri kewangan yang secara kebetulan semuanya perdana menteri sebelum 1998, rakyat Malaysia terpaksa berhutang lebih hingga kadar keberhutangan meningkat sekali ganda dalam masa 13 tahun,’ katanya.

Keadaan itu, kata Anwar, diburukkan lagi dengan kadar defisit yang berpanjangan sejak mantan-mantan Perdana Menteri dan Perdana Menteri sekarang memegang tampuk perbendaharaan negara. “Defisit negara diunjurkan mencecah 6 peratus bagi tahun 2011, jauh tersimpang dari janji Perdana Menteri untuk mengurangkan defisit ke kadar 5.2 peratus seperti yang dibentangkan di dalam belanjawan dan Rancangan Malaysia Kesepuluh,” kata Anwar.
Ketika membentangkan belanjawan alternatif Pakatan Rakyat di parlimen hari ini, Anwar berkata ia bertujuan untuk membantu rakyat mengharungi hidup yang semakin terhimpit. Pakatan memperuntukkan RM220 bilion dalam belanjawan berkenaan melibatkan penjimatan sebanyak RM4 bilion dari perbelanjaan kerajaan BN. Ia menumpukan usaha mengurangkan defisit kepada 4.4 peratus berbanding kadar 6 peratus daripada KDNK tahun ini.

Kamu ingat rakyat Malaysia ni semua bodoh tak tahu halal haram? Tak tahu hukum?

Gagal Menjadi MB, akhirnya Hasan Ali meroyan bagaikan orang gila

Pakatan Rakyat akan halalkan seks rambang kata Hasan Ali

AGAK memeranjatkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Hasan Ali seperti yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia (Akhbar propaganda Umno).

Hasan Ali yang kononnya membawa imej pejuang Islam sebenar itu, tanpa rasa bersalah melemparkan fitnah kononnya jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, maka Budaya seks rambang, homoseksual, lesbian dan sebagainya akan dihalalkan.

Kamu ingat rakyat Malaysia ni semua bodoh tak tahu halal haram? Tak tahu hukum?

Kesian melihat gelagat Hasan Ali, tak sangka akhirnya beliau meroyan bagaikan orang gila gara-gara hampa kerana gagal menggapai cita-cita mahu menjadi Menteri Besar Selangor.

Kalau ye pun nak menipu, takkanlah sampai tuduh orang nak halalkan seks rambang dan hubungan sejenis itu bangang namanya kah kah kah...

Konon nak buat gelombang kuasa ketiga. Tapi hasut orang supaya jangan sokong Pakatan Rakyat. Patut kalau "kuasa ketiga" cakaplah pada rakyat jangan sokong Barisan Nasional juga.

Ini bukan kuasa ketiga, ini namanya kontraktor propaganda upahan United Malays No Otak kah kah kah...

ReJaM© "Ingat rakyat Malaysia ni kambeng ke nak halalkan seks rambang? "


Ha! Ha! Ha! Silebai UMPORNO nun jauh menuntut ilmu agama di INDIA,nak didik bini pakai tudung pun tak mampu...DAYUSSS..

April 12, 2012 at 12:03 AM

HAHAHAHA CAI DAP TERPAKSA KONA TERCIRIT HANYA UNTUK SESUAP NASI HARAM KUANGGGGG

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger