Label 10

Home » » MENJADI TETAMU ALLAH !! 1PERKONGSIAN..MELAWAT KILANG QURAN MILIK KING SAUDI ! siri 10

MENJADI TETAMU ALLAH !! 1PERKONGSIAN..MELAWAT KILANG QURAN MILIK KING SAUDI ! siri 10

Written By AAKJ on Saturday, March 3, 2012 | 6:00 AM


Cerita ni aku buat khas..melawat ke kilang cetak Quran milik Sultan Saudi d Madinah..tujuan aku ceritakan d sini sebab masa kita d Madinah amat terhad..dulu masa datang sini tak sempat sebab terlupa bahawa hari Jumaat kilang ini d tutup..

Istimewanya kilang ini kerana Quran terjemahan d sini d buat dalam semua bahasa yang ada d dunia dan cetakan d sini d hantar percuma ke masjid-masjid yang terpilih d seluruh dunia..d jual dengan harga modal je kat kaunter yang d sediakan khas..kata wakil kilang ini..mereka ambil harga keras cetakan saja..

Hanya kaum lelaki saja d benarkan melawat d kilang ini..kaum hawa kena tunggu d kaunter jualan..


mereka tak benar kita ambik gambar...hehe



ruang pameran..quran terjemahan seluruh bahasa yang ada ummat Islam d seluruh dunia


Di akhir lawatan selama tak sampai 20 minit..kita d hadiahkan senaskah seorang kitab suci ini..boleh pilih nak yang mana..ambo pilih terjemahan..hehe nak jadi ulamok tafsir...

maaf..esok baru cerita semula masa d mekah ye..tqtqtq
Share this article :

+ comments + 2 comments

March 3, 2012 at 6:35 AM

agaknya sebab itu kita tak berapa dibenarkan utk sedekah al-Quran dimasjid Nabawi dan Masjidilharam. sebab dh ada percetakan percuma kepunyaan raja saudi. kadang2 nk berwakaf kt dua2 masjid ni mcm satu kesalahan pulak. wallahuaklam.

March 3, 2012 at 1:14 PM

ohh sori..tak tulis bab tu..bukan tak berapa d benarkan..KEPADA YANG NAK BERSEDEKAH QURAN D MASJID NABAWI ATAU D MASJIDILHARAM..HANYA QURAN CETAKAN DARI KILANG INI SAJA D BENARKAN "STAY" DALAM KEDUA MASJID..YANG LAIN PADA SETIAP ASAR AKAN D KUTIP DAN D EDAR KE MASJID LAIN SEKITAR MEKAH DAN MADINAH..ATAU SEKITAR TANAH ARAB..DIA ORANG NAK SELARASKAN QURAN DALM KEDUA MASJID ITU..TQTQ

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger