Label 10

Home » » VIDEO !! KUMPULAN "DAKWAH" ISLAM-YAHUDI !! ADAKAH INI AGAMA ?!! CEGAH SEBELUM MEREBAK !!

VIDEO !! KUMPULAN "DAKWAH" ISLAM-YAHUDI !! ADAKAH INI AGAMA ?!! CEGAH SEBELUM MEREBAK !!

Written By AAKJ on Thursday, January 12, 2012 | 2:10 PM


BACA KOMENTAR DARI SAHABAT SEAGAMA KITA YANG AMAT RESAH HATI TENTANG JARUM HALUS IBLIS SUDAH BERJAYA D INDONESIA..AKU TAK UBAH SIKIT PUN KOMEN YANG D LONTARKAN OLEH SAHABAT KITA DARI SEBERANG :

"Islam memang toleran kpd agama lain dalam hal bermasyarakat , tp soal aqidah ....LAKUM DIINUKUM WA LIYADIN.....ga seharus nya mrk berbuat seperti dlm video itu ....Islam tdk sama dengan kristen apalagi yahudi...islam mengakui nabi nabi terdahulu tp yg mengaku agama samawi selain islam tdk mengakui beliau Muhammad SAW adalah rosul Alloh .....tolong jangan paksa perbedaan menjadi satu ....(aqidah )!!!!! menghormati bukan berarti membuat jd satu...!!!!! "

Kalu tak berapa paham..baca berulang kali dengan berlapang dada..aku pernah paparkan beberapa kali isu ini tapi nampaknya serangan bertali arus yang aku terima dengan kata-kata menghina hanya sekadar ostak tu cap bulan maka segala hadis dan firman yang d paparkan seolah-olah bukan hadis dan firman !!

Isu AKIDAH bukan isu kecik dan boleh d halalkan sesuka hati hanya kerana kata-kata atau perbuatan tu datang dari ostak puok kito..jangan pula kerana lambang parti maka kita sanggup ketuk pintu neraka !!





Kerana terlalu taksub pada parti yang kononnya agama maka segala hadis yang tak cocok dgn badannya maka semuanya d tolak ..ehh loghat indon la plak hehe

Tengok molek tajuk aku tulis tu derr..ada tanda soal (?)..bukan aku tuduh dia agen iblis..aku buat pertanyaan supaya azhar idrus ni hati-hati soal "KESAMARAN"..takkan aku nak ngajor pulok apa maksud bila Nabi saw minta kita berhati-hati soal KESAMARAN ini..adehhh mana mungkin ustaz ngajar ustaz hehe

Bila kita dok dalam kategori orang dok gelar kita kiyai atau ustaz maka kena hati-hati tiap langkah kita..Sunnah jangan d buat main-main..apalagi Sunnah yang paling besar..DAKWAH..!


"Bukanlah daripada golongan kami (umat Islam) siapa yang menyerupai (meniru) selain daripada (cara hidup) kami. Jangan kamu menyerupai orang-orang Yahudi dan Nasrani (Kristian)". 

(Riwayat Imam Tirmizi daripada Amru bin Syuaib daripada bapanya daripada datuknya)


Takkan ustaz Talaqi pun nak sangkal hadis yang amat biasa d dengar ini...


 sabda Rasulullah s.a.w lagi (ini yang aku paling takut), maksudnya:
Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka ia dikira termasuk ke dalam golongan itu. 
(Riwayat Ahmad dan Abu Dawud dari Ibnu Umar r.a)

Aku minta seikhlas yang mungkin agar azhar tidak menggunakan pentas ceramah agama yang mana dia akan hentam umno bn sesuka hatinya..tang tu pandai pulok azhar bercakap halal tetap halal dan haram tetap haram..tengok dengan matahati apa yang azhar ni dok membebel..ehh dok ngajor..boddo hehehe pinjam ayat dia



sedutan ayat dari entri yg lalu :
 
Kalau yang basic sesat doh..yang lain semua sesat...boddo hehe...buang arak dan judi..hahaha dia nampak sapa yang buat tapi tak nampak apa yang nik aziz buat !! kah kah..pas celaka buat semua ok...

** Nasihat aku kepada penulis-penulis blog yang tegar bulan..jangan dok reka hadis dan firman hanya sekadar nak tegakkan bulu babi yang basah !!
Ini bukan isu lain..ini isu jangan kerana kita ustaz maka apa yang dia buat si jahil tafsir semua "Ugama" !!

wallahhualam...see yaa
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger