Label 10

Home » » KELANTAN !! RUPANYA MALAM "LADY'S NITE" D TERUSKAN !! MALAM WANITA SOLEHAH BERMAKSIAT ?!!

KELANTAN !! RUPANYA MALAM "LADY'S NITE" D TERUSKAN !! MALAM WANITA SOLEHAH BERMAKSIAT ?!!

Written By AAKJ on Wednesday, January 25, 2012 | 6:27 AM


Suara kaum Hawa itu boleh jatuh kepada bahagian-bahagian aib (aurat) jika bersabit dengan beberapa perkara, antaranya ialah:

1. Bercakap antara kaum Adam dan Hawa yang bukan muhrim akan perkara yang sia-sia, mengajak kepada perkara maksiat serta melalaikan.

2. Sesungguhnya suara wanita bukanlah aurat kecuali ketika dia menyanyi.  Maka pada saat itu suaranya aurat. [Imam al-Ghazali]

3. Syeikh Atiyah juga memetik beberapa pendapat ulama terdahulu mengenai perkara ini.  Al-Qurtubi berkata suara wanita ketika berkata-kata bukanlah termasuk aurat kecuali ketika dia menyanyi.

**baca sendirilah..cuma jangan tafsir dengan kepala lutut dehh !!





APAKAH KERANA PUOK PAS ( Parti Adat & Sukan) rasa dengan hiburan yang kononnya Islamik dapat menarik anak muda "wanita" bagi meraih undi mereka setelah kononnya kejayaan sambutan Tahun Baru d Shah Alam baru-baru ini.


Doa d baca sebelum/selepas majlis Tazkirah Gitar Karan ..? hahaha ambik berkat ke zahar ??


pempuan bercampur dengan jantan ?


solat dulu baru nyanyi ke nyanyi dulu baru solat ??


puok yang kononnya Islamik berhempas pulas nak kata apa yang mereka buat semuanya "agama" ?


"Bukanlah daripada golongan kami (umat Islam) siapa yang menyerupai (meniru) selain daripada (cara hidup) kami. Jangan kamu menyerupai orang-orang Yahudi dan Nasrani (Kristian)". 

(Riwayat Imam Tirmizi daripada Amru bin Syuaib daripada bapanya daripada datuknya)

Takkan ustaz Talaqi pun nak sangkal hadis yang amat biasa d dengar ini...



Penyanyi berimej baru Siti Nordiana atau lebih dikenali dengan Nana, 28, mengakui mungkin kerana imejnya yang sudah bertudung, beliau diundang oleh kerajaan Kelantan untuk membuat persembahan di negeri itu semalam.

Artis yang terkenal lagu duetnya ‘Paling Comel’ bersama allahyarham Achik itu juga tidak menduga beliau akan dijemput menjayakan program anjuran kerajaan negeri melalui Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan.

Menurutnya, beliau memang sedar kerajaan Kelantan mempunyai dasarnya sendiri berhubung hiburan dan bukan mudah untuk membuat persembahan di negeri itu.

“Tetapi apabila saya tiba-tiba diundang, memang terkejutlah saya dan saya rasa begitu gembira dan dihargai,”ujarnya yang buat pertama kali membuat persembahan secara tertutup sepanjang kariernya sebagai seorang penyanyi.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily, ketika ditemui selepas membuat persembahan Ladies Nite 2012 di Kota Bharu Trade Centre (KTC), malam tadi sempena program Kite.

Walaupun beliau belum pernah membuat persembahan tertutup khusus untuk penonton wanita sahaja, namun pengalaman manis itu membuatkan beliau mudah bergerak untuk membuat persembahan. {SUMBER}
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger