Label 10

Home » » SURAT KHABAR CINA !! PRU 13 ADALAH TERAKHIR BUAT HAJI ANWAR ?? keh keh !

SURAT KHABAR CINA !! PRU 13 ADALAH TERAKHIR BUAT HAJI ANWAR ?? keh keh !

Written By AAKJ on Wednesday, November 30, 2011 | 6:02 AM




Nanyang Siangpau



Ada Perbalahan Serah Pada Peringkat Tertinggi Parti
Ambil Alih Kuasa Di Putrajaya

27hb Johor Baharu,  pemimpin umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa penutup perwakilan Kongres PKR sekali lagi menyampaikan maklumat politik kepada ketiga-tiga parti apabila “memerintah Putrajaya”, mahu kekalkan suasana baik di antara ketiga-tiga parti itu bagai hadapi PRU ke-13, menukar kerajaan yang sedia ada. Beliau berkata PRU akan datang ini akan berlaku pertukaran kerajaan danpertarungan yang terakhir dan penghabisan, dan akan menjadi satu perbezaan sempadan politik di Negara ini.

Anwar Ibbrahim dalam ucapan menggulung dan menutup bahasan perwakilan PKR yang ke-8, telah mengeluarkan satu kenyataan bahawa PRU akan datang akan memerintah kerajaan Negara ini, beliau berkata, gabungan ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat perlu bekerjasama dan erat perhubungan di antara satu sama lain, membuat persediaan memerintah di  Putrajaya.

Beliau berkata, jika di peringkat akar umbi parti berlaku perselisihan, boleh diselesaikan melalui sistem kuasa di peringkat negeri-negeri, supaya semua perkara dapat diselesaikan dengan baik, jika tidak dapat diselesaikan juga, ia perlu dihantar ke peringkat pusat.

Hadapi Masalah Ahli Dalaman Yang Lompat Keluar

Beliau mengakui apabila serangan dilakukan kepada pihak luar, beliau pernah hadapi ahli-ahli dalaman parti yang lompat keluar dan lari keluar parti. Tetapi beliau menegaskan persaingan dalam politik diumpama lari marathon, bukan lari hanya jarak 800 meter sahaja.

Beliau berkata, parti dapat sokongan dari masyarakat pertengahan dan  golongan bawahan, ini adalah tunggak kepada parti.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger