Label 10

Home » » GEMPAR !! NIK AZIZ TIPU TARAF PENGAJIANNYA ?!!

GEMPAR !! NIK AZIZ TIPU TARAF PENGAJIANNYA ?!!

Written By AAKJ on Friday, November 18, 2011 | 5:18 PM


hiase


TIDAK WUJUD UNIVERSITI DEOBAND - NIK AZIZ MEMANG PENIPU


Apa yang menarik perhatian GK pada kali ini adalah berkaitan dengan pengajian Dato' Bentara Setia Yang dikhabarkan pernah belajar di Universiti Deoband India.Hasil penelitian GK sebenarnya tidak wujud universiti tersebut. 


Deoband di utara Uttar Prodesh dan GK temui hanyalah Madrasah Darul Ulum Deoband .Apakah disitu tempat pengajian sebenar Dato' Bentara Setia Nik Aziz. Bagaimana pula dengan Universiti Deoband ? Selain dari Deoband, madrasah Darul Ulum juga terdapat di Lucknow, Hyderabad, Mumbai dan beberapa tempat lagi di India. Namun begitu madrasah ini tidaklah bertaraf universiti (jamiah).

Ada dikhabarkan Madrasah tersebut tempat golongan wahabbi, namun GK tak dapat pastikan sejauh mana kebenarannya, Menjadi satu persoalan disini kenapa Dato' Bentara Setia Nik Aziz tidak menyatakan nama sebenar tempat pengajian beliau ? Adakah beliau merasakan tidak layak untuk mengatakan beliau belajar di Madrasah Darul Ulum. Atau juga sengaja untuk membohongi rakyat bagi menjaga status beliau yang digambarkan sebagai Ulamak yang keramat.

Kredibiliti seorang yang dikatakan Ulamak ini boleh dipertikaikan, tapi seperti yang kita ketahui golongan taksub Pas akan membela habis-habisan, bagi pendapat GK adalah tidak wajar untuk kita mempercayai semua kata-katanya hanya kerana beliau berpenampilan seorang yang warak, kerana itu kita tidak akan sedar sesuatu perkara yang silap berlaku dan memandang ringan kerana otak kita telah di set beliau adalah seorang yang warak dan maksum.

TQGELOMBANG KICK
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger