Label 10

Home » » SPRM TAK NAK SIASAT PKNS ATAU MASIH DALAM SIASATAN ?! LAMANYA...

SPRM TAK NAK SIASAT PKNS ATAU MASIH DALAM SIASATAN ?! LAMANYA...

Written By AAKJ on Monday, October 24, 2011 | 6:06 PM



Persoalan yang tidak pernah dijawab oleh Khalid Ibrahim serta Pakatan Rakyat Selangor ialah, sudah berapa banyak aset dan ekuiti PKNS telah dijual oleh mereka dan ke mana kesemua wang-wang berkenaan pergi, sehingga kini tidak dijawab. Setiap kali perkara tersebut berbangkit, setiap kali itulah jugalah, akan muncul isu-isu terbaru daripada Pakatan Rakyat bagi mengalihkan perhatian rakyat.

Laporan-laporan SPRM yang dibuat berhubung perkara ini, masih lagi tidak menampakkan sebarang kesan atau sebarang tindakan.

Berikut adalah beberapa perkara yang membabitkan penyelewengan di dalam PKNS yang sehingga ke hari ini tidak ada sebarang jawapan, sama ada daripada pihak Pakatan Rakyat Selangor, mahupun pihak berkuasa.

* Kerajaan Negeri telah gagal mentadbir PKNS dengan baik sehinggakan para perompak dan lanun telah menggadaikan semua hartanah PKNS kepada RIT yang menyebabkan PKNS sekarang tidak mempunyai premis sendiri dan terpaksa menyewa bangunan untuk beroperasi.

* PKNS telah berbelanja dengan boros jumlah perbelanjaan perpindahan ke pejabat baru yang tidak munasabah.

* PKNS telah membazirkan wang rakyat Selangor dengan membiayai sebanyak RM520,000 majlis perkahwinan angkasawan negara seperti yang disebut dalam sidang DUN.

* PKNS telah membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM731 kepada sebuah syarikat yang melaksanakan perkhidmatan telemarketing.

* PKNS telah membazir wang rakat dengan membayar sebanyak RM935,000 kepada seorang konsultan untuk berkhidmat selama 6 bulan.

Itu antara beberapa penyelewengan dalam kerajaan negeri membabitkan PKNS. Dan kesemua jawapan-jawapan untuk kenyataan-kenyataan tersebut tidak pernah diperolehi.
Apa sebenarnya yang cuba diselindungkan oleh Pakatan Rakyat tentang PKNS? Mengapa para pemimpin Pakatan Rakyat Selangor tidak pernah cuba untuk menjelaskan kedudukan sebenar PKNS kepada rakyat Selangor?
Baca seterusnya di Sel13.com



Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger