Label 10

Home » » KERAJAAN KELANTAN DEFISIT RM 80,000,000.00 !!! MAMPOSSS RAKYAT MAKIN MERANA !!

KERAJAAN KELANTAN DEFISIT RM 80,000,000.00 !!! MAMPOSSS RAKYAT MAKIN MERANA !!

Written By AAKJ on Thursday, October 20, 2011 | 9:58 AM

gambar hiase

Belanjawan Negeri Kelantan 2012 yang dibentangkan di Dewan Undangan Negeri pada Selasa, menyaksikan kadar defisit bagi tahun depan terus bertambah yang dijangka meningkat berjumlah RM83.23 juta berbanding RM53.25 juta pada belanjawan tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Datuk Husam Musa yang menjadi orang kepercayaan Pok Nik ketika membentangkan belanjawan penuh hutang itu

Jadi untuk mengelak daripada rakyat Kelantan meyalahkan MB Kelantan dalam gagal menguruskan negeri Kelantan dengan baik maka Pok Nik akan buat perkara-perkara yang mendatangkan simpati rakyat Kelantan.

Hanya satu soalan untuk Pok Nik mana nak cari RM83.23 Juta untuk menampung perbelanjaan tahun depan.

Sumber artikel Mc ambil dari SINI.

Macam mana Mat Sabu kata Kelantan diantara negeri yang paling bagus ekonominya? Dia dok berceramah menipu sana-sini. Lagi satu, kalau orang tanya, kenapa kerajaan Kelantan hutang banyak? Mereka akan jawab, kerajaan pusat tak bagi duit royalti. Sebab tu kerajaan negeri hutang berlambak-lambak.

Royalti sudah diserahkan kepada rakyat Kelantan melalui agensi yang dilantik oleh kerajaan pusat. 20 juta kalau tak salah Mc, disalurkan ke Kelantan.

Kerajaan Pusat agak susah mempercayai Kerajaan Kelantan, takut wang yang diperuntukan kepada rakyat itu akan habis digunakan dalam pentadbiran atau dimasukkan dalam tabung PRU pula.

Pasal hutang pulak, nampak sangat Pok Nik tak pandai tadbir negeri. Kerajaan Pas Kelantan gagal dalam pentadbiran. Kalau mereka tuduh pasal royalti, negeri lain ada royalti ke? takdak royalti pun tak teruk hutangnya macam Kelantan.

Kerajaan Pas Kelantan dah tak relevan lagi, patut tukar saja!

TQKEDAH KE KL
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger