Label 10

Home » » DAP BISU ISU 12 MELAYU ISLAM MURTAD !!

DAP BISU ISU 12 MELAYU ISLAM MURTAD !!

Written By AAKJ on Thursday, August 11, 2011 | 12:36 AM


DAP Selangor yang bermesyuarat semalam menjadi panas dan bertelagah apabila kumpulan penganut Buddhist yang diketuai Speaker Dato Teng Chang Kim menyalahkan kumpulan penganut Kristian yang diketuai Theresa.

Walaupun pendirian mereka di awamberlainan sekali, rata-rata mesyuarat memperakui kesilapan pihak gereja yang tidak berlesen.

Keputusan mesyuarat adalah untuk tidak memanjangkan isu ini dan tunngu keputusan Menteri Besar yang dijangka lepas Hari Raya.

DAP masih marah kepada Dato Dr Hassan Ali dan menuntut MB melucutkan jawatan exco.

Difahamkan Anwar tidak mempersetujui. Dia takut kesan lebih teruk kepada Pakatan Rakyat. Untuk melucutkan Hassan Ali, Anwar hanya akan tunggu pilihanraya umum.

Anwar mungkin sedar rata-rata reaksi orang Melayu Islam amat marah sekali kepada MB Selangor kerana gagal mempertahan JAIS dan sebaliknya sedia meminta maaf kepada gereja tanpa melihat laporan JAIS atas tekanan dari Theresa Kok, Dr Xavier dan Elizabeth Wong.

Rata-rata juga kakitangan JAIS dan amnya kakiktangan kerajaan negeri kecewa dengan Pakatan Rakyat kerana tak faham tugas JAIS berasaskan dasar, dan undang-undang.

PKR Selangor jelas mengambil pendekatan berdiam. Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali masih belum memanggil mesyuarat.

Lain sekali dengan PAS Selangor yang dikuasai oleh Khalid Gereja. Marah dan dendamnya terhadap Hasan Ali yang tiada had. EMosinya sudah tidak boleh dibendung melainkan melihat Hasan Ali dikenakan tidnakan oleh MB atau PAS Pusat.

Pendirian Dr Rani, Pesuruhjaya PAS Selangor baru tidak diketahui lagi kerana berada di luar negara, tetapi boleh dijangka hanya kerbau Khalid yang ditarik hidung.

Walaupun orang Kristian masih mempertahankan gereja dan anggap tindakan JAIS keterlaluan kerana menceroboh private property dan majlis, impak negatif adalah kepada kerajaan PR Selangor.

Masalah mubaligh Kristian yang keterlaluan dalam mengkristiankan masyarat penganut Hindu, Buddha, Tao dan lain-lain belum difahami ramai tetapi adalah masaalah potensi jika diberlarutan.

Esuk 11/8/2011 jam 10:30 pagi, GAPS akan serah memo sokongan kepada JAIS.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger