Label 10

Home » » HURU HARA 9 JULY GAGAL !! TAK SAMPAI 5000..KATA PAKAR MATHEMATIK !!

HURU HARA 9 JULY GAGAL !! TAK SAMPAI 5000..KATA PAKAR MATHEMATIK !!

Written By AAKJ on Saturday, July 16, 2011 | 10:52 AM



Ini adalah mesej pertama video jahanam yang cuba memburuk-burukkan pasukan keselamatan kita. Setakat artikel ini ditulis, video ini telah ditonton lebih 740,000 kali oleh pengguna YouTube. Cuba kita renungi mesej awal di atas, ia menggambarkan seolah-oleh ianya telah dihasilkan oleh rakyat Malaysia yang tidak menyokong mana-mana parti. Adakah mesej di atas juga membawa makna bahawa kemenangan pakatan pembangkang menguasai lima negeri dan lapan pilihanraya kecil pasca PRU-12 sebagai tidak sah kerana tidak BERSIH dan ADIL???


Dan ini pula adalah rakaman pertama yang dipaparkan di video tersebut. Ini merupakan satu lagi niat jahat pihak "tertentu" (yang akan kita dedahkan sebentar lagi) bagi memberikan gambaran bahawa demonstrasi haram mendapat sambutan rakyat dan menyerupai perhimpunan rakyat Mesir di Dataran Tahrir sebelum ini. Walau bagimanapun, ini merupakan satu kaedah bagi menyelitkan mesej halus bagi menghasut rakyat yang tidak terlibat bahawa gelombang revolusi kebangkitan rakyat telah berlaku, walaupun sebenarnya sudut rakaman tertentu telah dipilih bagi mendapatkan kesan kepadatan peserta demo haram yang hadir secara maksimum.

6. Sekiranya seorang manusia mempunyai diameter keluasan 0.5m 0.4m persegi, maka keluasan kawasan tersebut boleh mengisi 4,000 orang secara padat. Ini bermakna tidak ada ruang kosong diantara mereka sehinggalah sepanjang 200m tersebut. (ini adalah worst case scenario).

7. Mari kita lihat di Menara Maybank pula.
8. Seperti biasa, berdasarkan banggunan di sekeliling, kita anggarkan kawasan pendemo berada dengan Google Maps.

9. Kawasan ini ditandakan dengan 4 segi untuk memudahkan pengiraan. Luas kawasan ini (berdasarkan google maps) adalah 3200m persegi).

10. seperti tadi, sekiranya seorang manusia mempunyai diameter keluasan 0.5m 0.4m persegi, maka seramai 8,000 orang boleh berada dalam kawasan ini secara padat (tanpa ruang kosong). Kita tahu pasti akan wujud ruang kosong, maka ini adalah juga worst case scenario.

11. Oleh itu, tanpa mengambil kira redundancy (kesemuanya orang yg berbeza), jumlahnya adalah 12,000 orang. Sekiranya, anggaran 50% orang yg berada di Puduraya adalah juga berada di Menara Maybank, maka jumlah di kedua-dua tempat ini adalah lebih kurang 6,000 orang.

12. sekiranya kita mengambil kira jumlah pendemo di beberapa kawasan lain... secara kasarnya jumlah peserta demo haram ini adalah dalam lingkungan 8,000 orang.

13. Nampaknya, pihak polis membuat anggaran yang hampir tepat.

14. Paling kelakar, adalah anggaran seperti 50,000 atau 100,000 orang.
Baca lanjut di http://chewal.blogspot.com/2011/07/jumlah-peserta-demo-haram-bersih-20.html



Inilah mulanya mesej memburukkan polis. Tindakan pasukan keselamatan untuk menyuraikan peserta perhimpunan haram tersebut disanggah dengan ayat "Polis telah menyerang tanpa sebarang perundingan dahulu". Persoalannya, apa perlunya pihak polis berunding dengan gerombolan manusia yang terang-terangan melanggar undang-undang (kerana berhimpun tanpa permit)? Perlukah polis berunding dengan perompak yang bersenjata sebelum menangkapnya? Bukankah sudah berpuluh kali sebelum itu pihak polis mengeluarkan amaran agar perhimpunan haram tersebut dibatalkan atas faktor keselamatan dan ketenteraman umum?

BACA SELANJUTNYA......


TQ PAPAGOMO
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger