Label 10

Home » » ALLAH BERSAMA BN !!! Kerajaan tanggung kos bawa balik rakyat di Jepun

ALLAH BERSAMA BN !!! Kerajaan tanggung kos bawa balik rakyat di Jepun

Written By AAKJ on Thursday, March 17, 2011 | 7:40 PM


TERIMA KASIH BN !!


Kerajaan bersedia menampung kos bagi membawa balik 293 rakyat Malaysia yang tinggal di kawasan yang terjejas teruk akibat gempa bumi dan tsunami di Jepun, kata Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman.
Mereka yang terlibat adalah penuntut dan rakyat Malaysia yang bekerja di empat kawasan iaitu Fukushima, Iwate, Miyagi dan Ibaraki, katanya.


Beliau berkata, jumlah mereka yang terlibat mengikut kawasan ialah Fukushima seramai 39 orang, Iwate (29 orang), Miyagi (60 orang) dan Ibaraki (165 orang).
"Bagaimanapun bagi mereka yang tinggal di kawasan yang tidak terjejas, mereka harus menanggung sendiri harga tiket jika ingin pulang ke Malaysia.



"Tetapi sekiranya keadaan meruncing dan memaksa kita untuk membawa keluar semua rakyat kita di sana, kerajaan akan menimbang keperluan tersebut (menanggung tiket),” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.
Anifah berkata, setakat ini 50 orang rakyat Malaysia dari kawasan yang terjejas teruk itu telah mengesahkan untuk pulang dan dijangka tiba di tanah air dalam masa dua hari.


Of Fishes Turned Up At Mexico Beach, Might Be Triggered By Recent Japan


AAKJ : AKIBAT TANGAN TANGAN MANUSIA !!
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger