Label 10

Home » » MENJADI TETAMU ALLAH !! 1PERKONGSIAN..KAWASAN BAITULLAH GIAT D PERBESARKAN ! siri 9

MENJADI TETAMU ALLAH !! 1PERKONGSIAN..KAWASAN BAITULLAH GIAT D PERBESARKAN ! siri 9

Written By AAKJ on Friday, March 2, 2012 | 6:00 AM


Mekah..kena banyak sabar..hotel yang kita menginap bersesuaian dengan harga pakej kita..aku masih ingat dulu masa pertama kali datang..hotel dengan kawasan Baitullah hanya 30 meter..hehe sekarang..hampir 1 km setiap hari..

Kena pandai bajet masa kalau tak nak penat atau kalau kita tahu tujuan kita datang ke sini..rehat kena cukup kalau kita nak "bermukim" d baitullah..

Perlu lihat waktu solat..ada yang betul-betul ingin manafaatkan masa d Tanah Suci ini mereka takkan keluar dari Masjidilharam selepas solat asar..mereka akan tunggu hingga isyak. Mereka akan penuhi dengan tawaf sunat..baca quran..berzikir..berdoa..cium hajar aswad..berdoa d dalam hijir Ismail atau raudhah baitullah..

Biasanya aku akan rehat selepas solat subuh..


Di muzium khas..d mana d letakkan barang-barang lama yang d ganti untuk Masjidilharam dan Masjid Nabawi..termasuk tiang-tiang kaabah yang pertama dulu..



Di ladang unta..jemaah d bawa ke sini untuk beli susu unta fresh dari ladang..SD5.00 untuk 500ml tak perlu steril ataupun d masak..ambo tak minum sebab ambo alahan hehe..alahan sebab datang sini sorang diri..nanti badan jadi panas huhu

maaf sahabat semua..tak dapat nak celoteh panjang d siri ini..hehe gambar tak sempat nak transfer..jumpa esok dehh
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger