Label 10

Home » » Adun DAP Subang Jaya Bongkak !! Bina Berhala Sendiri ?!

Adun DAP Subang Jaya Bongkak !! Bina Berhala Sendiri ?!

Written By AAKJ on Tuesday, January 8, 2013 | 6:00 PM


Subang Jaya yang dulu Wakil Rakyatnya adalah BN, wakil MCA..kini setelah sepenggal warga elit Subang Jaya yang majoritinya Cina memberi mandat kepada Dap yang kononnya bakal membawa perubahan dan keselesaan pada mereka ternyata auta..Adun Dap hanya tau jaga suami dan sahabat handainya saja.

Warga Subang Jaya yang tinggal d rumah kos rendah d abaikan, buka aakj nak cerita tang perkauman..maklumlah orang Melayu yang ramai menghuni rumah murah d Dun Subang Jaya..bilangannya tak ramai dan kalau tak undi pun tak terjejas atau Dap tak kalah !!

Itulah ayat yang d tiupkan d ceruk kedai kopi atau shopping mall yang berdiri megah d Subang Jaya..undi Melayu hanya minoriti dan Cina kekal bersama Dap !

Apa yang Adun Dap Subang Jaya buat untuk warga Subang Jaya ? 

Kedengaran..ada kes duit peruntukan infra RM 2 juta lesap ? ye ke ?
Baca d SINI dan anda akan lihat apakah kerja Adun Dap yang mabuk glamor..maklumlah dari orang biasa-biasa tiba-tiba jadi wakil rakyat dan mula berlagak kaya..dok rumah pun bukan yang murah harganya..kereta pun dengarnya dah mula tambah cc...hahahah ye ke 


Aakj ucapkan terima kasih pada warga Subang Jaya yang juga Ketua Pemuda MCA Bahagian Kelana Jaya d atas pendedahan ini..sila baca aduan beliau ;







...saya pernah membuat aduan kpd pihak MPSJ & Ahli Majlis PR berkenaan dgn pembuangan sampah merata-rata di belakang kilang Taman Perindustrian TS 6/7,Usj 1,Subang Jaya.

Pada masa itu disebabkan pihak media termasuk akhbar utama menyiarkan masalah yg dihadapi oleh rakyat tempatan serta masalah kesihatan yg mungkin mengundang kpd penduduk yg berhampiran maka dalam masa lebih kurang 2minggu,pihak MPSJ telah mengarahkan pihak kontraktor utk membersihkan keadaan.

Tetapi masalah ini kembali seperti sediakala disebabkan pemantauan yg tidak rapi dijalankan oleh PBT,dan juga ketidakpekaan Ahli Majlis PR di kawasan berkenaan.Apa kata Ahli PAR Kelana Jaya,ADUN Subabg Jaya,Ahli Majlis PR,serta pihak MPSJ ??? 

Apakah anda tidak tahu akan masalah yg sedang dihadapi oleh rakyat sekalian??? 

Kerja2 yg basic seperti pengurusan sampah,kebersihan longkang serta keadaan jalan raya yg berlubang di sana & sini pun tidak dapat diurus dgn betul dan efektif

Juga berkenaan dengan binaan haram..lee ada menyatakan ;

Pada 28/12/12 sy telah upload berkenaan dgn pembinaan illegal struktur di sebelah Jalan Persiaran Setia berhampiran dgn Usj 3B,lebih kurang 4 hari yg lepas,pihak MPSJ baru shj memasangkan garisan utk mengepongkan kawasan pembinaan "illegal struktur" ini.

Saya ingin menyeru kpd pihak MPSJ,Ahli PAR Kelana Jaya,ADUN Subang Jaya,Ahli Majlis PR supaya mengambil tindakan yg tegas terhadap pembinaan "illegal struktur" ini,apatah lagi ini merupakan struktur Telekomunikasi yg mana rata-rata penduduk di kawasan yg berhampiran merasa bimbang tentang pembinaan ini.

Sekiranya pembinaan struktur ini tidak mengikuti tuntutan akta pembinaan dan tidak mendapat persetujuan drpd penduduk di persekitaran maka struktur ini perlu dimansuhkan seperti sediakala.Ahli2 Majlis PR perlu prihatin dan sensitif terhadap rintihan & keperluan rakyat jelata !!!


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger