Label 10

Home » , » Jonker Walk !! Ketua Menteri Melaka Tarik Balik Tutup & Mohon Maaf Dengan Cina ?!! (Rasa Nak Ludoh weHH)

Jonker Walk !! Ketua Menteri Melaka Tarik Balik Tutup & Mohon Maaf Dengan Cina ?!! (Rasa Nak Ludoh weHH)

Written By AAKJ on Thursday, June 27, 2013 | 7:26 PM


Dari awal lagi sebenarnya, sudah boleh dijangkakan, sebarang tindakan terhadap chinabeng akan berakhir dengan perbuatan melutut, kow-tow dan sedia untuk dikangkang oleh chinabeng dalam usaha memohon maaf dan ampun.

Itulah juga yang berlaku melibatkan Ketua Menteri Melaka yang baru, Harun Idris.

Di sebalik pelbagai pujian, kembang hidung, mahupun kipas sampai angin dengan kentut pun tak dapat nak dibeza, akhirnya Harun Idris kembali menjadi pemimpin Melayu yang lain, yang tiada beza tindakan dan konsep politik mereka.

Jonker Street dikembalikan semula kepada chinabeng! Chinabeng bebas berbuat sekehendak hati di Jonker Street. Ketua Menteri dah tarik balik dan 'membetulkan' semula kenyataan awal bahawa Jonker Street ditutup.

Itu baru satu sahaja suara DAP iaitu suara daripada Tony Pua. Tony Pua sudah membayangkan untuk membalas dendam terhadap peniaga-peniaga Bazar Ramadan yang sudah tentulah Melayu sekiranya Jonker Street tidak dibuka semula untuk penjualan barangan tiruan dan ciplakan dari Taiwan atau dari Republik Rakyat China.

Dalam kenyataan terbarunya, Ketua Menteri Melaka, Harun Idris berkata, isu penutupan sebahagian Jonker Street telah dimanipulasikan oleh pihak tertentu. Bukan keseluruhan Jonker Street yang akan ditutup sebaliknya hanya melibatkan bahagian yang menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk sahaja.

Itulah tahap sebenar pemimpin Melayu... Kena sergah dengan chinabeng sikit, bukan sahaja telur terkesot, tulang rusuk pun berterabur merata-rata sampai perlu diupah orang lain untuk dikutip dan dikumpulkan.

Kesian Melayu....


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger