Label 10

Home » , , , , , » Temubual Eksklusif !! "Kenapa Saya Benci UMNO" !

Temubual Eksklusif !! "Kenapa Saya Benci UMNO" !

Written By AAKJ on Tuesday, April 2, 2013 | 2:00 PM


Perjuangan dalam politik datang dengan pelbagai niat d hati..ada yang berjuang kerana kepentingan diri,nak jaatan dan nak kejar kekayaan. Ada yang masuk politik dengan niat dendam atau kecewa dan ada yang 'termasuk' dalam politik kerana lihat agama, bangsa dan negara wajib d pertahankan !!

Aakj ambil peluang untuk menemubual rakan-rakan d kampung aakj..kenapa mereka tidak bersama UMNO dan BN..kenapa mereka benci sangat dengan UMNO dan BN dan kenapa mereka sanggup buat apa saja dan taat siapa saja pemimpin yang lawan UMNO BN walaupun pemimpin tersebut mempunyai akhlak yang jauh lebih rendah dari binatang yang Islam haramkan memakannya !

Ketua Cawangan :

Kenapa beralih parti ?

-Saya kecewa dengan UMNO kerana jasa saya tidak d hargai..dulu saya ketua cawangan dan bila pemilihan jawatan parti, saya kalah teruk, ahli saya tiba-tiba majoriti menolak saya..

Kenapa d tolak setelah lama menerajui cawangan ?

-Mereka kata saya tak jaga kebajikan mereka, saya jarang dan susah d temui untuk mengadu masalah rakyat dan saya hanya muncul bila ada 'orang besar' datang melawat kawasan saya.

-Saya jarang masuk kawasan kerana saya sibuk dengan projek saya, saya kontraktok cuci kawasan, saya pun ada periuk nasi yang saya perlu jaga.

Sejak bila jadi kontraktor ?

-Sejak jadi ketua cawangan !!

Ahli Perniagaan

Kenapa tiba-tiba beralih parti ?

-Saya d tuduh tidak aktif ketika memegang jawatan penting di bahagian, saya sibuk dengan bisnis, saya kena jaga pekerja saya yang berjumlah 50 orang. Dulu saya kerja makan gaji dengan syarikat swasta, bila menang jawatan dalam bahagian, saya dapat banyak projek dan jadi sibuk.
-Saya terpaksa sokong mereka kerana bimbang mereka tarik balik kontrak angkut sampah. Insya Allah kalau BN menang balik, saya kembali pada BN !

Anak Muda Profesional

Saya lihat, UMNO tak buka peluang sangat pada golongan cerdik pandai macam kami, saya cuba bertanding nak rebut jawatan dalam parti sebaik saja saya lulus jadi ahli UMNO. Saya kalah teruk. Mereka langsung tak hormat saya punyai kelulusan yang tinggi. Yang lawan saya hanya Diploma, ada yang SPM tapi mereka menang. Saya pun tak tahu kat mana silap saya.

Anda kenal semua orang di cawangan anda ?

-Mana saya kenal, saya baru saja bersama mereka. Saya sibuk kerja di pejabat, sebulan sekali saya adalah bersama dalam program yang UMNO anjurkan bersama rakyat tempatan. Kalau saya free, saya turunlah..


Golongan Profesional

Saya cuba juga nak berkhidmat dengan UMNO tetapi di peringkat Bahagian saja, di peringkat cawangan saya sukar nak bersama memandangkan saya tidak ada masa yang banyak bersama penduduk di taman saya. Saya ingin mengubah Bahagian UMNO supaya jadi hebat dengan curahan idea saya dan mereka akan ikut apa pembaharuan yang saya buat.

Kenapa tidak tubuh cawangan sendiri ?

-Agak sukar bagi saya untuk mengajak orang taman saya tubuhkan cawangan, mereka juga sibuk seperti saya.


Golongan Uztaz

Saya tidak nampak perjuangan UMNO BN nak tegakkan Islam, saya nampak mereka ni semuanya sekular. 

Apakah usaha UMNO martabatkan Islam d Malaysia itu sekular ?

- errrr...errr..emmm

Selain hukum Hudud, ada tak hukum yang Islam benar jalankan ?

-eerrr...emmmm..emmmm


...bersambung d episod seterusnya...









Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger