Label 10

Home » , , , , » PM Bersama Jemaah Tabligh !!

PM Bersama Jemaah Tabligh !!

Written By AAKJ on Sunday, March 31, 2013 | 3:00 PM


Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan umat Islam supaya tidak merosakkan kepentingan agama serta ukhuwah sesama umat walaupun terdapat perbezaan pendapat serta pandangan dalam kalangan mereka.

Menurut Perdana Menteri, khusus kepada pendakwah, mereka juga disaran supaya melaksanakan tanggungjawab berdakwah dengan sebaik mungkin, di samping mengajak kepada penyatuan ummah.

Di pihak kerajaan pula jelasnya, tugas utama kerajaan adalah untuk memakmurkan negara ini untuk menjadi negara Islam contoh berlandaskan maqasid syariah.

"Semua orang ada peranan serta tanggungjawab masing-masing. Pendakwah, laksanakan dakwah dengan berkesan. Saya sebagai pemimpin, saya lakukan kerja saya sebagai pemimpin untuk memakmurkan negara. Dengan maqasid syariah, syariah Islam kita tinggikan dan kalimah Allah kita sucikan. Itu tanggungjawab kita.

"Sebab itu, walaupun kita berbeza pendapat, janganlah sampai kita rosakkan kepentingan Islam dan umat Islam," katanya ketika berucap selepas mengerjakan solat isyak berjemaah di Masjid Jamek Sri Petaling, malam ini.

Yang turut hadir, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom; Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin; Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha dan Pengerusi Masjid Jamek Sri Petaling, Zain Abdullah.

Beliau menjelaskan komitmen untuk membantu gerak kerja dakwah Islam khususnya di pusat dakwah yang terdapat di masjid berkenaan.

"Pusat dakwah ini difahamkan telah wujud sejak 1985 atas sumbangan kewangan yang diusahakan kumpulan-kumpulan tabligh. Terdapat 360 orang pelajar yang dilatih dalam bidang agama dan dakwah. Jadi pendakwah itu sebagai menurut perjuangan Rasulullah SAW," tambahnya.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger