Label 10

Home » , , , » Ops Daulat Terkini ! Abgimuddin Kiram Sah Berada Di Zon Merah !!

Ops Daulat Terkini ! Abgimuddin Kiram Sah Berada Di Zon Merah !!

Written By AAKJ on Thursday, March 14, 2013 | 12:30 PM



Penemuan jubah dan beberapa pakaian seragam tentera ketika pasukan keselamatan menggeledah rumah di Kampung Sungai Nyamuk kelmarin, membuktikan pemimpin pengganas Sulu, Abgimuddin Kiram masih berada dalam kawasan zon merah iaitu Kampung Tanduo, Tanjung Batu dan Tanjung Labian. Biarpun ada desas-desus mengatakan Agbimuddin sudah melarikan diri bersama pengikutnya sebelum serangan ofensif pasukan keselamatan dimulakan pada 5 Mac lalu, tetapi polis yakin ketua pengganas itu masih berada dalam kawasan zon merah.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata, sebagai ketua, Abgimuddin yang juga perancang untuk melaksanakan serangan dipercayai tidak akan meninggalkan saki-baki pengikutnya.

"Kami percaya dia tidak akan lari daripada tanggungjawabnya (sebagai ketua). Jadi, pihak keselamatan yakin dia masih berada di kawasan zon merah. Kepungan yang ketat juga sudah dibuat di kawasan berkenaan termasuk di kawasan pantai dan laut.

“Tidak mungkin dia dan pengikutnya boleh terlepas dan melarikan diri,” katanya dalam sidang media harian di Felda Residence Sahabat, di sini pagi semalam.

Menurutnya, setakat ini, Op Daulat masih diteruskan di Kampung Tanjung Batu dan Sungai Nyamuk.


Taktik Gerila..baca d SINI
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger