Label 10

Home » , , , , » Lahad Datu Up Date !! Pendatang Haram Filipina Di Beri Air Longkang Di Penempatan Sementara ?!

Lahad Datu Up Date !! Pendatang Haram Filipina Di Beri Air Longkang Di Penempatan Sementara ?!

Written By AAKJ on Sunday, March 17, 2013 | 10:30 PM


Tragedi Lahad Datu bukan saja menimpa penduduk Tanduo atau penduduk Semporna atau penduduk warga Malaysia yang sekitarnya..malah ianya terkena juga pada siapa saja yang menghuni bumi bertuah itu selama ini.

Samada warga Malaysia atau warga haram yang datang mencari rezeki selama ini..semuanya terkena musibah angkara manusia yang gilakan kuasa yang tak pernah wujud dalam sejarah bahawa beliau adalah Raja Sulu..tuihhhHH !! mung Kiram III !

Alhamdulillah Aakj berkesempatan melawat semua dewan yang menempatkan penduduk yang d pindahkan samada dari Kampung Tanduo atau yang bersempadan dengannya.

Dewan Embara budi dan Dewan Fajar Harapan antara penempatan yang d sediakan untuk mangsa kegilaan Kiram III.

Kawalan keselamatan yang ketat bila kita nak melawat mangsa perpindahan akibat kekacauan pengganas Kiram III. Ada dewan terpaksa menampung sehingga 1000 orang dan ianya termasuk rakyat filipina yang bekerja secara haramm d ladang sawit terutama d Felda Sahabat.

Felda sebesar 2 negeri, Melaka dan Negeri Sembilan..itulah saiznya..patutlah Kiram III gila sangat nakkan tanah bertuah ini. Apalagi Felda ini mempunyai segala infrastruktur yang lengkap dengan segalanya. Tanah subur dan Felda Sahabat antara penyumbang terbesar kepada Felda itu sendiri.

Ketika aakj sampai, aakj d bawa melawat ke dewan yang tersebut d atas semata-mata untuk melihat sendiri keadaan mangsa manusia iblis itu. Walaupun tak selesa namun Kerajaan BN sediakan segalanya demi mengurangkan tekanan perasaan penduduk yang menjadi mangsa. Trauma ini bukan boleh hilang dalam sehari dua.

Sebak melihat kanak-kanak yang belum mengerti apa itu kacau bilau..malah mereka juga tidakk mengerti sepenuhnya kenapa mereka d bawa ke situ.

Tilam yang d sediakan bukan yang jenis tebalnya 1 inci..ianya lebih dari itu..selimut, pakaian dan makanan juga d sediakan untuk siapa saja yang berada d situ termasuk dari warga asing.

Aakj cukup terharu, Kerajaan kita amat perihatin bukan saja terkenal dengan murah hati d luar negara malah bila rakyat menderita, PM kita arahkan semua agensi supaya 'menjaga' rakyat kita yang terkena musibah yang tidak pernah kita minta ini.

Puok kera memang tak senang duduk bila mereka cuba cari d mana silap Kerajaan BN dalam menangani situasi getir sebegini.

Ada wakil diplomat indon datang jenguk rakyatnya..ada dengar Filipina kononnya tak puas hati sebab khabar angin sentimen kononnya Kerajaan BN menganiaya warga mereka...tuuuiHHH !! kepada puok kera yang kononnya wartawan taik atau blogger babi..ehh vavi..mung mari tengok sendiri bagaimana Kerajaan Malaysia layan mangsa Kiram III ni..tuuuiHH !! aakj ludoh !

Aakj terkejut kerana pada hari aakj tiba d dewan tersebut, lori yang datang bawa bekalan air mentah untuk kegunaan mangsa pengganas Kiram III bukan sekadar air biasa..malah ianya d periksa terlebih dahulu oleh pegawai kesihatan tahap kebersihannya. Lihat foto yang aakj bekalkan.

Terima kasih Aakj ucapkan secara peribadi kepada semua yang terlibat dalam peristiwa ini..anda semua hebat !!



Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
March 17, 2013 at 10:39 PM

Pihak imigresen dan polis ke pasti mereka ini punyai permit yg sah kalau tiada tahan di tempat lain dan kenakan tindakan undang2

Anonymous
March 17, 2013 at 11:18 PM

Pihak imigresen ada ka????? la...igt masih berfantasia bulan madu...

March 18, 2013 at 11:08 AM

Imigeresen sibuk kat lcct...kat sana banyak masyuk...indon yg tinggal secara haram bertahun dgn mudah naik airasia balik indon guna splp...cuma perlu bayar rm1,5000 pd tekong...segala urusan tiket air asia,surat perlepasan dan kos bagasi serta wang tutup mata kat check point..janji sampai indon...lpas sebulan masuk semula guna pasport dan nama baru...kerja di malaysia lima enam tahun tanpa permit..program 6 P faill sama sekali..yg balik 10.000 dan yg masuk semula bersama pendatang baru 50000....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger