Label 10

Home » » Lahad Datu Bongkar !! Foto Kapal Perang US Hantar Senjata Ke Sulu ?

Lahad Datu Bongkar !! Foto Kapal Perang US Hantar Senjata Ke Sulu ?

Written By AAKJ on Thursday, March 14, 2013 | 10:00 PM




Terdapat satu laporan mengenai sebuah kapal perang Amerika USS Guardian telah 'terkandas' di kawasan terumbu karang Tubbuhata di laut Sulu sejak sejak 17 Januari 2013, 24 hari sebelum pencerobohan di Lahad Datu bermula.Menurut satu sumber, kapal perang tersebut sebenarnya 'sengaja' belayar keluar dari laluan asalnya kerana sememangnya agak pelik bagaimana kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang dikawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger dikatakan telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut. 


Tetapi bagaikan dirancang, USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa.Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan dimedan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang barang.


Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia.Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar dibelakang Jamalul Kiram III. 


Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih didalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah?

Persoalan :

Apakah sebenarnya yang dilakukan oleh kapal perang USS Guardian yang terkandas di terumbu karang tersebut?Adakah kapal tersebut benar-benar terkandas ataupun kejadian itu adalah satu perancangan rapi yakni 'covert operation' CIA terhadap Sabah dan Malaysia?


~ Dari manakah Jamalul Kiram III memperolehi sumber kewangan untuk memperlengkapkan 'pasukan pengganasnya' dengan senjata-senjata?Adakah insiden kapal perang 'tersadung' ini sebenarnya hanya satu sandiwara, yang sebenarnya sedang membawa bekalan senjata untuk diberikan kepada kumpulan pengganas kiram?Ini adalah kerana difahamkan Jamalul Kiram III ini sendiri menggelarkan dirinya sebagai 'sultan yang paling miskin di dunia'.


Insiden pencerobohan Lahad Datu ini semestinya memerlukan dana yang besar untuk dilaksanakan.Adakah Amerika yang bertanggungjawab dalam membiayai pencerobohan pengganas kiram tersebut?






Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
March 14, 2013 at 10:42 PM

HARAMJADAH PUNYA YAHUDI AMERIKA !!
TAK SENANG DUDUK YAHUDI BILA MELIHAT SATU NEGARA ISLAM AMAN DAN MAJU !!

LAGI HARAMJADAH BILA PETUALANG DARI KALANGAN ORANG ISLAM SENDIRI YG.JADI EJEN UNTUK MEMBUKA JALAN YAHUDI MASUK..

RAKYAT MALAYSIA DAH TAHU SAPA DIA KAN?

gen2felda

Anonymous
March 14, 2013 at 10:58 PM

Jika kerajaan Filipina hairan dengan kegiatan ini maka Anwar Ibrahim tidak hairan malah boleh menyanyi dan berjoget lagi dan melayu melayu sial yang berdamping dengan manusia sial ini menunggu habuan mereka....bergembiralah sementara waktu masih ada.....

Anonymous
March 15, 2013 at 3:06 AM

haih... Kau org yang komen ni.mcm x beragama. 'sial' la..itu la.. Ini la.. Pegang pada 'kata-kata Allah S.W.T.' istighfar. Al-Quran x pernah menipu. Tak pernah dtelan dek zaman. Islam tetap akan menang.TAPI......... Kita tergolong dlm golongan itu ke???? Sy tak tahu. Jawapan tu, hanya Allah shj yg tahu. Solat cukup ke x, amalan kita.. Zakat, puasa..haishh... Parti...parti jugak.... Tp diri kita sendiri ni haaa... Nk sokong org lain ke..parti lain ke... X kira la parti apa pon nk sokong... Nk selamatkn org lain dkt dunia.. Jgn smpi kita yg tergadai d akhirat nanti tuan2..akak2.. Makcik2... Pendek kata kamu org PAS ke, BN ke, solat ttp solat. Sje nk ingtkn... Dunia dh akhir zaman. Dari sy komen bukan2... Baik buat kebaikkan.. Jangan marah yea.. =)

March 15, 2013 at 10:50 PM

sahih ke atau nak mengalihkan fokus

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger