Label 10

Home » » DERHAKA !! ANWAR GANTI SULTAN D SAMBUTAN MERDEKA SELANGOR !! FOTO !!

DERHAKA !! ANWAR GANTI SULTAN D SAMBUTAN MERDEKA SELANGOR !! FOTO !!

Written By AAKJ on Friday, August 31, 2012 | 7:30 PM

DUA anggota Angkatan Tentera Malaysia memeriksa peralatan pancaragam ketika keluar dari sebuah hotel selepas menarik diri daripada menyertai istiadat perbarisan sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri Selangor di Shah Alam, semalam

SHAH ALAM 30 Ogos - Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 peringkat negeri Selangor tercemar apabila Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor membelakangkan peranan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Tidak seperti tradisi sebagaimana dilakukan termasuk tahun lalu, pada tahun ini Sultan Selangor langsung tidak dimaklumkan serta dijemput menghadiri majlis sambutan itu yang berlangsung di Dataran Kemerdekaan di sini malam tadi.

Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani yang mengesahkan perkara itu berkata, sehingga petang semalam, baginda tidak dimaklumkan secara rasmi oleh kerajaan negeri mengenai sambutan berkenaan yang dihadiri Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim serta barisan Exconya.


 
Sambutan hari kemerdekaan ke-55 tahun peringkat Negeri Selangor malam tadi telah dihadiri hanya dua ribu orang di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.

Seolah-olah menggantikan Sultan, Penasihat Ekonomi Selangor, Anwar Ibrahim serta isteri telah hadir diiringi Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim dan isteri.

Selain itu juga keseluruhan barisan exco kerajaan negeri dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) juga hadir termasuk kakitangan kerajaan yang lain.


Anwar telah berucap dalam majlis tersebut mengenai pilihan raya yang bersih dan adil.



Anwar berucap dalam Majlis Sambutan Merdeka peringkat negeri Selangor
Kebiadapan penyokong Pakatan Rakyat di Dataran Merdeka malam tadi



BACA SELANJUTNYA D SINI
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger