Label 10

Home » » NOH OMAR BUKA GELANGGANG DEBAT !! ISU AIR SELANGOR AMAT KRITIKAL !! KALID TERGAGAP TERSUMBAT TAIK !!

NOH OMAR BUKA GELANGGANG DEBAT !! ISU AIR SELANGOR AMAT KRITIKAL !! KALID TERGAGAP TERSUMBAT TAIK !!

Written By AAKJ on Tuesday, May 22, 2012 | 10:30 AM


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar berkata, sikap Kerajaan Negeri Selangor yang terus mempolitikkan isu air dan menguruskan negeri itu seperti sebuah syarikat menunjukkan ia tidak serius memperjuangkan kepentingan rakyat yang bakal berdepan dengan krisis air pada 2014.

Tambahnya, ia ekoran masalah air yang semakin parah dengan “reserve air” di Selangor kini menurun kepada 2.4 peratus berbanding 20 peratus diperlukan bagi menampung keperluan rakyat dan memacu pembangunan ekonomi di negeri itu.

“Kekurangan reserve air menyebabkan pembinaan 129 kilang diluluskan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA) membabitkan pelaburan 3.8 bilion tidak dapat diteruskan di negeri itu kerana kekurangan air. Keadaan itu menyebabkan rakyat Selangor secara tidak langsung kehilangan lebih 12,000 peluang pekerjaan ditawarkan, jika kilang terbabit dibina.

“Kerajaan negeri hanya pentingkan politik. Contohnya (dalam isu) cukai pintu juga, mereka janji (masa pilihan raya umum) nak turunkan tetapi kadar (cukai pintu) naik,” ujarnya yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, kepada pemberita selepas Majlis Penyampaian Sumbangan Bantuan Banjir Fasa 2 Dewan Undangan Negeri Batang Kali Kelab Putera 1Malaysia di sini pagi tadi.

Share this article :

+ comments + 1 comments

May 22, 2012 at 11:00 AM

Hanya BN harapan penduduk Selangor.

RAJA NONG CHIK GUNA PENGARUH DALAM UMNO UNTUK BAGI KONTRAK KEPADA ANAK SENDIRI? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger