Label 10

Home » » JAWAPAN KENAPA "VIRGIN MARY" MUNCUL D HOSPITAL SUBANG JAYA & TIDAK D GEREJA !!

JAWAPAN KENAPA "VIRGIN MARY" MUNCUL D HOSPITAL SUBANG JAYA & TIDAK D GEREJA !!

Written By AAKJ on Wednesday, November 14, 2012 | 12:00 PM


Kecoh..gempar..kononnya imej "virgin mary" atau Siti Maryam muncul d Hospital Sime Medical Centre, Subang Jaya !!

Orang ramai berebut nak melihat sendiri..agak kabur..tapi kononnya itulah dia imej yang mana bagi penganut Kristian sesuatu yang suci. Malah ada yang terus terduduk dan berdoa kepada imej tersebut. 

Ada yang buat upacara sembahan kristian d situ juga..masing-masing terpinga dan tidak berfikir adakah itu hanya imbasan cahaya atau ada yang cuba bermain atau memanipulasi keadaan.

Subang Jaya memang terkenal dengan pusat kegiatan sebaran ajaran Kristian mazhab evangelis. Siapa tak kenal dengan Adun dap Subang Jaya yang sentiasa gunakan gereja demi karier politiknya yang makin pudar dan sudah d hujung nyawa.

Aakj bukan nak buat spekulasi..cuma baca d SINI dan anda akan tahu apakah cerita d sebalik imej yang makin kabur bila menghampiri senja d waktu itu dan yang peliknya kenapa seorang pun tidak berusaha naik ke tingkat tersebut untuk buat pemeriksaan supaya membenarkan segala yang mata lihat !

Yang sedihnya..ada yang mula canang cerita kononnya ini membuktikan bahawa Tanah Malaysia adalah tempat suci KEBANGKITA Kristian !! patutlah adun dap Subang Jaya kuat dan penggerak utama Evangelis d Malaysia dan khabarnya terlibat dengan duit Gereja Singapura hilang duit..ya kaa hannah yoh ?

Ada yang melihat kejadian ini dengan selamba berkata..kenapa d sini..kenapa tak muncul d gereja...(aakj senyum) baca kat link tu dehh tqtqtq





Share this article :

+ comments + 13 comments

Anonymous
November 14, 2012 at 7:41 PM

Sama2 mhormati agama satu sama lain. Takyah nak pandai2 memcanang cerita ni dlm blog hang.

November 16, 2012 at 10:10 AM

Btol tu.. kte sndri klau nmpk khalimah allah dkt mne2 objek n tnaman xde plak org kristian, hindu atau buddha nk bsg.. kte gmbira klau nmpk keajaiban cmtu, tp npe bila agama lain ade cmtu gak kte nk bsg n tbur tomahan? Msg2 ade kpercyaan,saling hormat lar agame len, nescye ibadah kte akn dterima..

November 16, 2012 at 10:11 AM

Btol tu.. kte sndri klau nmpk khalimah allah dkt mne2 objek n tnaman xde plak org kristian, hindu atau buddha nk bsg.. kte gmbira klau nmpk keajaiban cmtu, tp npe bila agama lain ade cmtu gak kte nk bsg n tbur tomahan? Msg2 ade kpercyaan,saling hormat lar agame len, nescye ibadah kte akn dterima..

Anonymous
November 16, 2012 at 1:42 PM

Org yg tulis blog ni memang tak tahu menghargai keunikan masyarakat majmuk yg terdapat d negara ini. Mengaitkan isu politik dan agama memang suatu tindakan yg teramat bodoh! Agama dan politik itu seharusnya berasingan. Ternyata penulis blog ni tak belajar tentang Tamadun dan konsep hubungan etnik.

Anonymous
November 17, 2012 at 2:07 AM

Cam ni penulis blog. Agama merupakan pegangan manusia sebagai jalan menunjukkan identiti dan merawat jiwa. Tak kisah agama apapun, semuanya menyeru membuat kebaikan dan percaya pada Tuhan. Allah dan apa-apa nama yang kamu panggil Tuhan tetap menjadi bahasa penghantar untuk menunjukkan identiti Tuhan. Ianya bahasa yang dicipta oleh manusia. Bersambungan pula, gambar menunjukkan bukti kewujudan dan barang peningalan mengukuhkan bukti. Agama Kristian tidak menyeru umatnya mengejek atau menghina kaum lain, malah ajaran Islam juga tidak menyeru demikian. Wahai penulis blog, jika kamu ingin menunjukkan kepandaian, kajilah agama yang kamu pegang itu dulu sebalum memfitnah yang lain. Kristian wujud sebelum Islam dan Islam merupakan cabang kepada 'old testement' dalam Kitab Injil. Bezanya, Kristian ada 'new testement' (Kisah Nabi Isa) dan Islam ada al quran (kisah Muhammad s.a.w.).

Anonymous
November 17, 2012 at 3:10 AM

don't be racists ! i truly support both of them above..try to accept the fact..don't confuse people by talking crap..

Anonymous
November 17, 2012 at 3:08 PM

Kau nak aku sensitif dan hormat agama kau ke tak? Nak cabar aku part hina hina aku jaguh dunia.. Kau cakap jer.. Please hina agama aku.. I will make you happy.

Anonymous
November 21, 2012 at 10:34 AM

Penulis blog cetek ilmu agama yg dianuti nya..kita yg lain,maafkan lh di sepermana Jesus memaafkan orang2 yg berbuat salah pd nya..sedangkan Ustaz al Bakshir pun akui dan dlm quran akui cuma Yesus yg aln mengadili dunia seadil adilnya pabila akhir zaman..tak caya?hang pi tgh youtube..refer balik buku2 agama yg hang bole baca...

Anonymous
November 21, 2012 at 10:45 AM

Kami orang Islam tidak mempercayai sebarang perkara syirik sebegini, dalam Islam tiada perlambangan yg spesifik, jika muncul sebarang bentuk lambang yg berunsur Islam kami hanya akan berzikir, memuji Allah swt dan tidak akan bertindak jauh dari itu..

Anonymous
November 23, 2012 at 4:13 PM

betulke org islam kalau nampak benda benda yang berunsur islam akan hanya berzikir da memuji tapi yang aku tengok mereka agung agung dan canang canang kat semua media massa...mana satu betul ni..sehinggakan gambar orang sembelih lembu nak buat korban pun mereka canangkan atau dahsyat lagi gambar para haji yang ramai berpusing pusing kat makkah tu pun dia orang canangkan dan puji puji ape lah semua tu....ni yg aku bengang dengan org yg tak pandai nak hormat agama orang lain!!! kalau gambar cacing mati kepanasan berbengkok bengkok macam khalimah Allah konon..you all pun bangga juga ke
jangan lah tindas agama orang lain
semua ade kepercayaan ...bodoh la penulis blog ni huuh

November 30, 2012 at 12:36 AM

bagi orang-orang islam tak payah nak sebuk-sebuk masuk campur dengan urusan ugama orang lain...yang penting orang islam jaga akidah diri sendiri...
hormati penganut ugama lain.

Anonymous
December 7, 2012 at 2:13 PM

don't discriminate others - don't call yourself a blogger if you gain publicity by posting recent events and shallow thoughts. Maybe you should have taken up "Pendidikan Moral" back in school to learn some basic textbook common sense and moral values that to my surprise even your parents failed to educate you with - maybe you are a case of a neglected now seeking attention!!!

Anonymous
April 8, 2013 at 3:38 PM

Dudes, seriously you got problem. Who the fuck you think you are to disgrace Christianity beliefs. I think it is because your fucked up mentality whereby you cannot analyse anything and simply banging on others people belief. Idiotiv

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger